הגר"ח קנייבסקי לרב שמשון הלפרין: "חיה זיסל הייתה נשמה גבוהה"

סבה של הפעוטה חיה זיסל בראון, הרב שמשון הלפרין נפגש עם מרן הגר"ח קנייבסקי ושוחח עימו על ההתמודדות עם הכאב, הגר"ח בירך את המשפחה שיזכו לילדים נוספים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |

אל ביתו של מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק, הגיע אתמול (שלישי) בשעות הצהרים, שמשון הלפרין, סבה של חיה זיסל בראון הי"ד, בת השלושה חודשים שנרצחה בשבוע שעבר בפיגוע הדריסה באזור גבעת התחמושת - דרך בר לב בירושלים.

הסב סיפר לגר"ח על התחושות הקשות של המשפחה וההתמודדות עם הקושי. הסב סיפר על המנחמים הרבים שהגיעו לביתם ברחוב סורוצקין בירושלים במהלך ימי השבעה ולדבריו, אלו חיזקו אותם.

לקראת סיום השיחה הוציא הסב מכיסו את התמונה האחרונה בחייה שצולמה כמחצית השעה לפני התרחשות הפיגוע, בעת שהייתה עם הוריה ברחבת הכותל המערבי שלהם זו הייתה הפעם הראשונה במקום הקדוש יחד עם בתם.

רגע לפני הפרידה ובנוכחות בני משפחתו וגבאיו, אמר לו מרן הרב קנייבסקי "היא נשמה גבוהה". מרן הורה להם להגיד קדיש לעילוי נשמתה במשך כל שנת האבל ובירך אות הוריה כי הם יזכו לעוד ילדים.

במסיבת עיתונאים שקיים הסב יום לאחר התרחשות הפיגוע סיפר הוא כי הוריה של חיה זיסל "חיכו לילדה כמה שנים והיא נולדה בשמחה לפני שלושה חודשים. הם בדיוק חזרו מהכותל המערבי".

הסב הוסיף, "פעם ראשונה בחיים שהילדה הייתה בכותל. היא זכתה להיות בכותל. הם הצטלמו, הם החזיקו אותה לכיוון הר הבית ואמרו לה שזה מקום המקדש. לצערנו כמו שידוע עשיו שונא ליעקב, ללא רחמים נרצחה ילדה שלא עשתה שום רע לאף אדם".

לדבריו, "הם ירדו מהרכבת הקלה בחזרה מהכותל ואז הגיע הרכב ודרס את כולם. הילדה עפה באוויר עשר-עשרים מטר ונפלה על הראש. היה לה דימום במוח".

הסב סיפר כי אשתו, סבתה של הילדה, לא יודעת עדיין על כך שנכדתה נרצחה. "היא כעת על מטוס ועוד כמה שעות היא תנחת וזו הבשורה הראשונה שהיא תקבל" אמר הסב בבכי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר