הגר"מ שטרנבוך תוקף

"העולים להר הבית עוברים איסור כרת - להלחם בהם"

בשיחה שבועית בפני תלמידיו, תקף בחריפות רבה ראב"ד העדה, הגר"מ שטרנבוך, את העולים להר הבית, ואמר כי הם חייבים כרת: "על זה הקב"ה מאוד בכעס, שהם מדברים בשם התורה, מלבד שבגלל זה נגרמים פיגועים" • בעניין חוק הגיור אמר: "זה סדום ועמורה, יותר גרוע מעבודה זרה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חוק הגיור סדום ועמורה: הגר"מ שטרנבוך (צילום: ארכיון כיכר השבת)

בשיחתו השבועית בפני תלמידיו התייחס הגאון הגדול הגר״מ שטרנבוך ראב״ד העדה החרדית לנושאים העומדים על סדר יומו של הציבור החרדי, וביניהם סוגיית מתן ההיתר לעלייה להר הבית וכן אישור חוק הגיור כשהוא תוקף את העולים בחריפות רבה.

הגר״מ שטרנבוך דיבר על כך שהבעיה הגדולה בסדום היתה העובדה שקבעו את הרשעות בתוך החוק, וזהו לדבריו המצב המסוכן ביותר משום שכל עוד עוברים עבירה בשל התאווה או משום שרוצים להיות ככל האומות הרי זה גרוע מאוד אך לא מסוכן כמו שמחוקקים חוק על העבירה שאינה עבירה ועוד הופכים זאת לשיטה.

הרב שטרנבוך הוסיף כי כך היו אומרים מרנן ה'חזון איש' ו'הבריסק'ער רוב' על המזרחי שהם המסוכנים ביותר וצריכים ללחום כנגדם משום שהם נוקטים בשיטה שבדווקא צריך לעשות פשרות ובזה יש ללחום עד הסוף.

וכאן הוסיף ואמר הראב״ד: "ומה שראינו לאחרונה שמאות נדחקים להיכנס להר הבית באיסור כרת ואין מטרתם לתאבון להיכנס כתיירים בעלמא אלא כדי להוכיח שעל פי החוק והתורה הר הבית שלנו, ועל זה הקב"ה מאוד בכעס משום שאינם עושים עבירה לתאבון אלא הם מדברים בשם התורה ובאים להראות שראוי לעשות כן. וכל זה מלבד מה שמביא לשנאה שכמה קרבנות לא עלינו לדאבוננו כבר נגרמו מזה, ועוד הודיעו שיוסיפו עוד לגבות קורבנות רח״ל עד שיסלקו ידם מהר הבית".

בשלב זה התייחס הראב״ד לחוק הגיור ואמר: "ובדומה לזה מה שחוקקו השבוע חוק על גרות שלא מספיק להם לחוקק שעל פי חוק המדינה מי שמתגייר כרצונם הוא יהודי, אלא הם רוצים דווקא שעל פי דת תורתינו הקדושה אנו נקבלם כיהודים ובזה הם יותר גרועים מהחוטאים לתאבון, או מאלו שעובדים עבודה זרה כדי להיות ככל העמים בעולם, שכיוון שקובעים בחוק לבטל חוקי התורה, אין לך עקירת דת כמוהו וזה היה עיקר הכעס של הקב"ה על סדום שלא די להם במה שהם רשעים אלא הם רוצים שהכול יהיה נחשב על פי חוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר