השמאל מודאג: "מנסים לשנות את ההלכה"

ארגון השמאל "שלום עכשיו" פרסם קריאה נגד העלייה היהודית להר הבית והזהיר מפני פעילי הימין ש"משנים את ההלכה". "הדבר האחרון שישראל צריכה היום הוא מלחמת דת" (חדשות, בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90)

בשמאל מודאגים משינוי ההלכה: ארגון השמאל "שלום עכשיו" פרסם הערב (חמישי) הודעה בה הוא מביע חשש מהניסיון לבצע שינויים בהלכה. ההודעה, את תהיתם, לא עסקה בחוק הגיור ממנו מזהירים גדולי הרבנים בעת האחרונה, אלא בעלייה להר הבית שמעודדים גורמי ימין.

"במשך דורות יהודים לא עלו להר הבית אלא התפללו ברחבת הכותל המערבי. דווקא עכשיו מנסים בימין הקיצוני לשנות את ההלכה ואת הסטטוס קוו הנהוג בהר במשך שנים ובכך להתסיס את העולם המוסלמי כולו" כתבו ב"שלום עכשיו".

לפי הארגון, "את סידורי התפילה בהר יש לקבוע בהסכם עם הפלסטינים ולא בצורה חד צדדית, שכל מטרתה לגרור את האיזור לעימות מסוכן, כדי להרחיק כל סיכוי לפשרה בין העמים. הדבר האחרון שישראל צריכה היום הוא מלחמת דת סביב הר הבית!".

חרדים בהר הבית, ארכיון (צילום: באדיבות "הליב"ה")

ארגון השמאל פרסם את ההודעה בעמוד הפייסבוק שלו וגרר תגובות רבות. דניאל כתב: "זה לא משנה מה ההלכה אומרת. היות ומקום זה קדוש גם ליהדות אם יהודי רוצה להתפלל שם תפילה בלחש בלי להפריע לציבור המוסלמי אין סיבה שלא יוכל לעשות זאת".

משה, גולש חרדי, דווקא חיזק את הודעת הארגון. "צודקים. כל גדולי ישראל אסרו את העליה להר הבית . אותם חבורת מטורפים מסכנים את כולנו" כתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר