מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל:

'מי שנכנס להר הבית עונשו כרת, כמו שאכל ביום כיפור'

בציונות הדתית גינו את דבריו של הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף כנגד העולים להר הבית, אך קטע וידאו שהגיע ל"כיכר השבת" מעלה כי זו הייתה גם דעת אביו מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל: "אין רב בעולם שיתיר עלייה להר הבית. מי שנכנס להר הבית חייב כרת, כמו שאכל ביום כיפור, מצווה להודיע את זה ברבים" (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90. וידאו - בית מרן)

איסור העלייה להר הבית: במהלך הלווייתו של שלום אהרון בעדני הי"ד שנרצח בפיגוע הדריסה לפני כעשרה ימים, יצא הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף במתקפה חריפה על העולים להר הבית, ודבריו עוררו סערה בקרב אנשי תקשורת מהציונות הדתית, בקטע וידאו שהגיע לידי "כיכר השבת", נראה כי זו הייתה גם דעתו של אביו מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

בשיעור יומי שמסר בביתו ברחוב הקבלן 45, פסק מרן הגר"ע יוסף בצורה ברורה כי: "אין רב בעולם שיתיר עלייה להר הבית. הרמ"א כותב שמי שנכנס להר הבית חייב כרת". לדברי הרב עובדיה: "אסור לנו להיכנס להר הבית, זה כרת. מה זה כרת? כמו שאוכל ביום הכיפורים, חייב כרת, כמה שזה דבר חמור. יש בזה כרת".

"מצווה להודיע לרבים" הוסיף מרן הגר"ע יוסף: "יש תיירים שבאם מחוץ לארץ ולא יודעים את העוון הזה ונכנסים לבקר בהר הבית, ועוברים על איסור כרת, חבל עליהם. מצווה גדולה לפרסם את זה ברבים, שיידעו כולם, אסור להיכנס להר הבית יש בזה איסור כרת".

ביום ראשון האחרון פנה חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי דוד יוסף לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לסגור את הר הבית בפני מתפללים יהודים. "גדולי הדור האחרון, ובכללם הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, הרב הראשי לארץ ישראל, פרסמו את דעתם שאסור חמור הוא להיכנס להר הבית בזמן הזה", כתב הרב דוד יוסף במכתבו.

דבריו עוררו זעם דתי לאומי. הרב יצחק יוסף בהלווית שלום בעדני הי"ד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90))

באשר לעולים להר הבית להתפלל כותב הגר"ד יוסף לנתניהו: "כניסה להר הבית לצורך 'תפילה' כביכול, אסורה על פי ההלכה, והמתפלל שם תפילתו תועבה, ואין זה מברך את ה' אלא מנאץ, וגדול עוונו מנשוא".

הגר"ד יוסף התייחס במכתב לנתניהו לטענות כי סגירת ההר תחשב לוויתור על המקום: "כמובן שעלינו לומר באופן ברור שאין בסגירת שטח הר הבית משום הצהרה של ויתור על זכותנו במקום קדוש זה, ואדרבה איסור הכניסה אל שטח הר הבית היא מחמת עוצם קדושת המקום, שהיא עולה על כל קדושה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר