חידו"ש: "לאסור שימוש בקמיעות ובקללות"

בניסיון למנוע את הקמפיין הצפוי של תנועת ש"ס, גורמים חילוניים דורשים מיו"ר ועדת הבחירות לאסור על התנועה להשתמש בקמיעות, קללות ובתמונת מרן זצ"ל (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |

בניסיון למנוע את קמפיין הבחירות המסורתי של מפלגת ש"ס, פנתה עמותת חדו"ש (חופש דת ושוויון), ליו"ר ועדת הבחירות השופט סלים ג'ובראן בבקשה שיזהיר את ראשי המפלגות מפני השימוש בקמעות וברכות וכן איסור לקלל את המפלגה המתחרה.

בעמותה הזכירו לשופט את פניותיה החוזרות ונשנות בבחירות הקודמות נגד מפלגות חרדיות שלטענתם נהגו שלא כחוק הבחירות כמו מעורבותם של רבנים עובדי ציבור ומוסדות חינוך במערכת הבחירות והתעמולה בכלי תקשורת המזוהה עם ש"ס.

"אנו פונים אל כבודו", כותב מנכ"ל העמותה, עו"ד אורי רגב לג'ובראן, "בבקשה כי ישתמש בסמכותו ויוציא הנחיות המרעננות את האיסורים הנ״ל, המפורטים בחוקי הבחירות והשידור הציבורי, ומבהירות כי הפרת הוראות אלה לא תיתקל בסלחנות אלא תיענש במלוא חומרת הדין. נסיון העבר מלמד כי אכן תלונותינו הביאו בחלק מן המקרים לעצירת הפרות להן נחשפנו, אך זאת רק בדיעבד, ולאחר שההפרה נמשכה זמן מה ואפשרה לעבריינים לקטוף את פירותיה".

רגב מתריע כי במערכת הבחירות לכנסת ה-19, במערכת הבחירות לרשויות המקומיות וגם אחריהן, "לא נעשתה ככל הידוע לנו כל פעולה ממשית, בתחום האכיפה הפלילית או אחרת, כדי לבער את הנגע הזה, למצות את הדין עם האחראים לו ולמנוע את הישנותו. ארשה לעצמי לקבוע בצער", כותב עוד רגב, "שהגישה הסלחנית והמקלה עם עבירות אלה היא זו שאפשרה ומאפשרת את הישנותן, וזאת כיוון שהתועלת הפוליטית המופקת מהן היא רבה גם אם הדבר נעשה שלא כדין, בעוד שהחשש לסנקציות פליליות ומנהליות הוא מזערי או שאיננו בנמצא כלל".

כך למשל מציין רגב כי למרות החלטת רובינשטיין לאסור על השימוש בברכות בקול הקורא של מועצת גדולי התורה בבחירות הקודמות לכנסת, שבו המועצות של המפלגות החרדיות וכללו ברכות במודעותיהן בבחירות לרשויות המקומיות בשנה שעברה.

במכתב לשופט ג'ובראן וליועץ המשפטי ויינשטיין מתריע רגב גם על שני סוגים נוספים של הפרות חוק שרווחו במערכות הבחירות האחרונות: מעורבות של רבנים עובדי מדינה בבחירות וכן גיוס של בתי ספר, ישיבות ותלמידיהן לפעילות למען מפלגות. רגב קורא להגביר את מערך הבקורות במוסדות החינוך בימי מערכת הבחירות כדי לאתר מוסדות שתלמידיהם מסייעים למפלגות במקום ללמוד.

רגב קובע עוד "כי בלא פעולה נמרצת ומהירה כאמור לעיל יש לצפות כי פעולות אלה ודומותיהן תישננה ביתר שאת במערכת הבחירות הנוכחית, אשר בה צפויה זירה חמה במיוחד בתחום הדתי. פנייתי אליכם לפיכך היא בקריאה לנקיטת צעדי מניעה בתחומים עליהם אתם מופקדים, בהם שכיחה במיוחד הפרת החוק. בראש ובראשונה נדרשת הבהרה מצד היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה באשר לפרשנות ומידת החומרה בה תיראו את הישנות התופעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר