הפילוג הספרדי

הגר"ש כהן לגראי"ל: "אלי ישי הפך את הרבנים לזבל"

בצל המתח הסמוי ששרר בין תנועת ש"ס ל'דגל התורה' לאחר התפטרות אלי ישי, הגיע מרן הגראי"ל שטיינמן לנחם את נשיא המועצת הגר"ש כהן, ושמע התקפה חריפה נגד אלי ישי • "הוא הלך והפך את הרבנים לזבל", התבטא הגר"ש כהן והוסיף: "הוא שנה ופירש" • ומדוע יו"ר ש"ס אריה דרעי לא נכח בניחום? (חרדים)

ישראל כהן וישי כהן | כיכר השבת |
הגראי"ל שטיינמן בניחום אצל הגר"ש כהן, היום (צילום: מטה ההסברה ש"ס)

בשבועות האחרונים שרר מתח סמוי בין תנועת 'דגל התורה' לתנועת ש"ס זאת על רקע המשבר הפנימי בסיעה הספרדית והתפטרותו של היו"ר אריה דרעי, לצד התפטרותו של אלי ישי והקמת המפלגה החדשה.

בתנועת ש"ס לא אהבו את העובדה שאלי ישי נכנס להתברך אצל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן יממה לפני פרישתו מתנועת ש"ס והכרזתו על הקמת התנועה החדשה.

מנגד, בבית הגראי"ל כמו גם בדגל התורה הבהירו כי המפגש היה בשל הכרת הטוב ולברכה בלבד וללא שום הקשר פוליטי.

כך או כך, המשבר העמיק ובש"ס ציפו שיצא גינוי למפלגתו של ישי מה שבתנועה הליטאית סירבו ועדיין מסרבים לעשות.

בצל המתיחות הזו, הגיע בצהריים מרן הגראי"ל שטיינמן לנחם את נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי שלום כהן, היושב שבעה על פטירת אחותו.

לטענת גורמים שהיו מעורבים בניחום האבלים, בואו של הגראי"ל שטיינמן תואם מול יו"ר ש"ס אריה דרעי, שלא נכח בביקור עצמו. לטענת מקורביו, מאחר ועדיין לא חזר לש"ס. במהלך ניחום האבלים שוחחו שני הרבנים ארוכות בדברי הלכה ומנהג בדיני כהונה.

בהמשך השיחה התייחס הגר"ש כהן לח"כ הפורש אלי ישי ואמר עליו כי הוא פוגע במועצת חכמי התורה. "הוא הלך והפך את הרבנים לזבל", התבטא הגר"ש בחריפות והוסיף ואמר כי "הוא שנה ופירש". הגראי"ל שטיינמן ישב והאזין בשתיקה ודיבר על האחדות.

מרן הגראי"ל חיזק את הגר"ש כהן והביא דוגמאות מדברי חז"ל כיצד למנהיגי הציבור היו קשיים בהנהגת הציבור. "מרן חיזק אותו שיזכה להמשיך להנהיג את הציבור" נמסר.

בסיום השיחה שאל הגר"ש כהן מי זה דוד שפירא והציגו אותו בפניו. לסיום קם מרן ראש הישיבה וניחם את חכם שלום כהן.

יצוין כי אחותו של הגר"ש כהן נפטרה ביום חמישי האחרון, דרעי עצמו לא השתתף בהלוויה ובצעד תמוה מאוד טרם הגיע לנחם את נשיא המועצת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר