פרשת "הליגמן": בית הכנסת יישאר בחזקת המתפללים

לאחר סאגה ארוכה של ויכוחים ודיונים הכריע השופט סלים ג'ובראן בפרשת הסכסוך על בית הכנסת 'הליגמן' בבני ברק כי בית הכנסת יישאר בחזקת המתפללים והיורשים יקבלו פיצוי (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"נ קרליץ בבית המשפט (צילום ארכיון: כיכר השבת)

לאחר סאגה ארוכה של ויכוחים ודיונים הכריע הבוקר (שני) השופט סלים ג'ובראן בפרשת הסכסוך על מבנה בית הכנסת 'הליגמן' במרכז רחוב רבי עקיבא בבני ברק כי בית הכנסת יישאר בחזקת המתפללים.

במבנה בית הכנסת 'הליגמן' קיימת מזה עשרות שנים קהילת אברכים ובני תורה בנשיאות הגאב"ד הגר"נ קרליץ כשבמקביל ביקשו חלק מיורשיו של הבעלים שנפטר לפנות את בני הקהילה מהמבנה ואף לבנות במקום פרויקט מגורים גדול.

הבוקר, קבע השופט כי בית הכנסת יישאר בחזקת המתפללים אולם הללו ידרשו לתת סכום פיצוי ליורשים.

השופט הציע כי בית הכנסת ישלם סכום נכבד ליורשים, ככל הנראה סכום שייקבע על ידי בית המשפט, מה שייאלץ את המתפללים לפתוח במגבית כדי לעמוד בסכום. היורשים דרשו סכום של כמיליון דולר.

כזכור הויכוח המשפטי גרר אחריו טענות רבות כאשר מתפללי בית הכנסת ובני הקהילה הבהירו כי כל תרומתו של אב המשפחה היתה אך ורק בכדי שהמבנה ישמש כבית הכנסת ומקום תורה ולא חלילה כפרויקט בנייה למגורים.

מנגד טענו נציגי היורשים כי בכוונתם להקים במקום בית כנסת חילופי אולם חשש המתפללים היה שאופי המקום ישתנה מה גם שרמת האמון בהבטחות היתה נמוכה במיוחד זאת לאור לקחי העבר.

במהלך הדיונים בבית המשפט אף הגיע הגאב"ד הגר"נ קרליץ לעדות נדירה בבית המשפט בתל אביב על מנת להבהיר כי המקום שייך לבית הכנסת ולבני הקהילה.

יצויין כי השוופט ג'ובראן המכהן גם כיו"ר וועדת הבחירות הינו ערבי שומר מסורת ולכן הציפייה היתה מלכתחילה כי יבין את רגשות הקודש הקיימים כלפי בית הכנסת ומקום תורה המהווה בית רוחני לאלפים מתושבי השכונה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר