פרשת פוניבז': השונאים עזבו את ההיכל כמחאה על "הפרת הסכם"

ממ"ר דן שמעון לביא ממשיך במאמצים להביא שלום לישיבת פוניבז': כפי שחשף כיכר השבת, הוצע לחלק את ההיכל, אולם הערב נטשו אותו השונאים בגלל "הפרה של ההסכמות" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פוניבז', ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

שקט מדומה או שבירת כלים? אחרי שאמש (שלישי) נשמר השקט לראשונה מזה מספר חודשים במהלך תפילת ערבית בישיבת פוניבז', המשיך גם היום ממ"ר דן במשטרה שמעון לביא במאמצי השלום על מנת להרגיע את הרוחות ולו לפחות לימים הקרובים.

כפי שנחשף אמש ב"כיכר בשבת", ההסדר שהוצע לצדדים הינו שהאולם המרכזי - היכל הישיבה - יחולק לשתיים, זאת כאשר בצד צפון יישבו בחורי פלג המחבלים ואילו בצד דרום יישבו בחורי פלג השונאים. הטור המרכזי יחולק כל ספסל חצי חצי בין הצדדים.

נקודה שנשארה פתוחה הינה השתייכותו של החזן. בפלג המחבלים הדגישו כי הם דורשים גם בתפקיד זה חלוקה שווה. בעקבות כך, סירבו בפלג השונאים להצעת החלוקה ולאחר שניגש חזן מפלג המחבלים הודיעו רבני השונאים כי הם יורדים יחד עם תלמידיהם להתפלל למטה.

בשיחה עם שמעון לביא, הנמצא כעת בגבעת הישיבה, נאמר כי ההסדר הנוכחי הוצע באופן זמני בלבד ולדבריו בימים הקרובים תימשך ההידברות בין הצדדים בתקווה להגיע להסדר קבוע שיהיה שונה לטענתו מההסדר הנוכחי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות