איבוד כוח חרדי

חשש גדול ביהדות התורה: "המנדט השביעי - בסכנה"

ב'יהדות התורה' התבשמו בתקופה האחרונה מסקרים מחמיאים, ששמרו על כוחם אך בסקרים האחרונים המפלגה מאבדת מכוחה ויורדת לשישה מנדטים • גורם במפלגה מאשים את חילוקי הדעות שמונעים פתיחת מטה: "אין מטה, אין ארגון, הכל רדום" • גורם אחר מנתח: כך נאבד את המנדט השביעי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יישאר בחוץ? ח"כ יעקב אשר, המקום השביעי ברשימה (צילום: Miriam Alster/Flash90)

איבוד כוח חרדי: מפלגת 'יהדות התורה' וחברי הכנסת שלה התבשמו עד עתה מסקרים מחמיאים במיוחד, שהראו כי המפלגה שומרת על כוחה ועומדת על שבעה מנדטים כשחלקם אף בישרו כי המפלגה מגדילה את כוחה לשמונה מנדטים.

אך אמש (ראשון) הגיע הסקר הראשון שהוריד את 'יהדות התורה' לשישה מנדטים ועמו המצב בשטח המבשר נכון לעכשיו רעות למפלגה החרדית.

בעוד בשאר הפלגות "חורשים" הבכירים את השטח ועוברים מכינוס בחירות אחד למשנהו בכל ערי הארץ כמו גם בישובי הפריפריה הרי שביהדות התורה שוררת תרדמה מוחלטת ומלבד הקמפיין המינורי שייצא לדרך בעיתונות המפלגתית הרי שבכל השאר שורר עדיין חוסר סדר מוחלט.

"בגלל חילוקי דעות פנימיים המטה הראשי שהיה אמור להיפתח בשבוע שעבר בפתח תקווה עדיין לא נפתח", מאשים גורם במפלגה ומוסיף כי "נכון אמנם שפה ושם גפני, ליצמן, פרוש וסורוצקין יוצאים לסיורים ולכנסים קטנים אך עדיין התחושה הרווחת היא של שאננות ואפטיה".

לדבריו: "לפיד כובש את הארץ וממלא אולמות כבר חודשיים, הבית היהודי יוצא בקמפיין חסר תקדים ,כחלון עובר מעיר לעיר ואפילו ש"ס מתעוררת אבל אצלינו הכל שקט. אין מטה, אין ארגון, הכל רדום".

"הנה אפילו הסקרים האחרונים כבר מצביעים על ירידה ל-6 מנדטים", מאשים גורם בכיר נוסף הקורא ל"קודקודים" להתעורר לפני שיהיה מאוחר.

הסיבות לחשש הגדול מפני איבוד המנדט השביעי של המפלגה הינן מגוונות. בעוד בפעם הקודמת זכתה המפלגה ל-7 מנדטים זאת לאחר שהביאה לקלפיות כ-197,000 מצביעים הרי שהפעם החשש הוא כי יצטרכו יותר קולות עבור כל מנדט.

גורם מקצועי מנתח את הנתונים ואומר: "הפעם ההצבעה הערבית המאסיבית צפויה לעלות את המדד לאחוז החסימה, ובכלל אני עדיין לא רואה שאנחנו מצליחים להביא את ה"בנק" של ה-200 אלף שהבאנו בפעם הקודמת".

"צריך להוריד את אנשי תנועת בני תורה שלכאורה הפעם יעדיפו שלא להצביע או יצביעו לש"ס או מפלגתו של אלי ישי כשהערכה הינה שמדובר בין 15,000 ל-30,000 קולות", ממשיך הגורם לנתח, "במקביל צריך להוריד אחוזי הצבעה גדולים של אנשי חב"ד שבפעם הקודמת הצביעו ליהדות התורה בעקבות פעילותו של ח"כ מאיר פרוש וכן בשל האוריינטציה הימנית יחסית ואילו הפעם כשקיימת מפלגת יחד של אלי ישי הדתית ימנית, יעדיפו להצביע לה מה שגורם לאיבוד של עוד 10,000 קולות שהצביעו בפעם שעברה".

"בנוסף", אומר הגורם, "נוצר סחף בקרב החרדים העובדים האשכנזים, גם החסידים וגם הליטאים - החוצה מ'יהדות התורה', מה שיגרע מאיתנו עוד כמה אלפי קולות".

"במצב הזה בלי מטה ארגון רציני וקמפיין אגרסיבי אני לא רואה איך אנחנו צולחים ועוברים את ה-6 מנדטים וזה עוד בתרחיש האופטימי", אומר הגורם בדאגה.

גורמים במפלגה אומרים כי "התקווה כעת שדווקא לאחר כל הגזירות של הממשלה הרעה ישכילו כל הגופים והסיעות השונות להתאחד ולשנס מותניים במטרה לצאת לדרך. כבר מאוחר. אבל עדיין ניתן לנסות לתקן. בקצב הזה יברחו עוד ועוד קולות ומגזרים וחבל מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר