בחירות 2015

ח"כ גפני: "נשים חרדיות לא רוצות לרוץ לפוליטיקה"

ח"כ משה גפני התראיין בפני גולשי 'הארץ' והתייחס לסוגיות הבוערות • "אין נשים חרדיות שרוצות לרוץ לפוליטיקה" • "לפיד דיקטטור, לא יכול להיות איש ציבור, עשה נזק למדינה כפי שלא עשו מעולם" • "אין מושג של חרדי עובד או חרדי לומד" • "מרגיש גלי אהדה עצומים בציבור החילוני" • ובאיזו ממשלה ישב? (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

חידושים גם ב'יהדות התורה': כחלק מקמפיין הבחירות של המפלגה התראיין בצהריים (שני) ח"כ משה גפני יו''ר תנועת 'דגל התורה' במסגרת צ'אט מיוחד במהלכו נשאל שאלות על-ידי גולשי אתר 'הארץ'.

במענה לשאלות הגולשים, יצא גפני במתקפה חריפה כנגד יו''ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ואמר: "האיש עשה נזק למדינה כפי שלא עשו מעולם. הכלכלה בצניחה. דירוג האשראי יורד. מפעלים נסגרים והפערים החברתיים מחריפים".

גפני הוסיף עוד על שר האוצר לשעבר ואמר: "לפיד לא יכול להיות איש ציבור. אין מפלגה עם דיקטטורה כמו שיש במפלגה שלו".

גפני התייחס גם לאפשרות שיהדות התורה תתמוך בממשלת שמאל ואמר כי "להוציא מקרה אחד חריג, המפלגה בהוראת גדולי ישראל, מעולם לא תמכה בממשלת שמאל".

גפני הבהיר בדבריו כי הם לא סולחים לנתניהו אך הם צריכים לקבל החלטה האם הם ממשיכים עם נתניהו. לדבריו, התקבלה החלטה אסטרטגיה שההחלטה בנושא תתקבל אחרי הבחירות. "השיקולים יהיו לא פשוטים. נתכנס אחרי הבחירות חברי הכנסת שייבחרו מיהדות התורה - אני מקווה שיהיו לפחות שמונה, נדון בעניין, נמשיך בפני הרבנים ואשר יחליטו כך נעשה", הוסיף גפני.

ח"כ משה גפני במערכת 'הארץ' (צילום: באדיבות המצלם)

בהמשך התייחס גפני גם למאבק הנשים החרדיות במסגרת ריצה נפרדת לכנסת או במסגרת תנועות אחרות ואמר כי "אין תנועת נשים חרדיות שרוצות לרוץ לפוליטיקה. אם היינו מכניסים לרשימה נשים חרדיות או בכלל, הנשים החרדיות לא היו מצביעות. הנשים החרדיות בדורנו, בניגוד לעבר, הן ברמה חרדית יותר גבוהה מהגברים. דעתן היא ברורה בעניין הזה. אנו נמצאים בדור שהנשים החרדיות הן ברמה רוחנית יותר גבוהה מהגברים. הן לא יסכימו לשים אשה", הבהיר גפני.

גפני הוסיף ואמר: "דברתי עם נשים חרדיות. לא רלוונטי כל העניין. זה נשמע יפה, מהפכה בציבור החרדי. אבל הן לא מסכימות. הנשים המדוברות לא מייצגות אף אחד ולכן הן לא יכולות להיכנס לרשימה".

"הציבור החרדי לא שולח לכנסת את הטובים ביותר אצלו. בציבור החרדי הטובים ביותר הולכים להיות ראשי ישיבות, אדמו"רים ורבנים. אני פעם אמרתי במליאת הכנסת שאפילו שאנחנו לא שולחים את הטובים ביותר והחילונים כן, חוץ ממני - החילונים טובים יותר", אמר גפני.

באשר לפעילותו בכנסת, אמר גפני: "לא הייתה פניה אחת שהגיעה אליי מאיזו קבוצה חוג או עדה שלא עשיתי וטיפלתי. נשלחתי לייצג את הציבור החרדי ואני עושה את זה גם לציבור החילוני בלי לבדוק בציציות של אף אחד".

"אני מרגיש גלי אהדה עצומים בציבור החילוני שראה כמה עזרנו לו, גם אני וגם ליצמן ושאר חבריי. מאמין שתהיה תמיכה חילונית במפלגה", הוסיף גפני.

גפני משיב לגולשי 'הארץ' (צילום: באדיבות המצלם)

גפני התייחס לסערה סביב נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס ואמר: "יש לנו חסד גדול מהקב"ה שארה"ב היא ידידה טובה של ישראל, ולכן למרות שאני אוהב לנאום, הייתי מוותר על הנאום בקונגרס".

גפני נשאל מה דעתו על הפגנות 'הפלג הירושלמי' ברחבי הארץ והשיב: "הילדים שלי והנכדים שלי לומדים בישיבות ולא נמצאים שם. צריך לשאול את מי שנמצא שם. אני לא חושב שאני צריך להשיב מעבר לזה".

גפני התייחס לתפקיד שר האוצר ואמר כי "אם האלטרנטיבה היא יאיר לפיד, אני מוכן להיות שר אוצר. אבל לא מאמין שיעשו שוב את ההתאבדות הציבורית הזו. לדעתי שר אוצר צריך להיות ממשלת השלטון".

"הבית היהודי היא המפלגה הכי סקטוריאלית בארץ. ניצלו את העובדה שהיה שר אוצר שלא הבין כלום ולקחו את כל התקציבים לעצמם ופגעו בכל השאר", מאשים גפני, "אני מתנגד נחרצות לכספים קואליציונייים. מתחייב שנעשה כל מאמץ לבטל את הדבר הזה. מה שמגיע - שייכנס לבסיס התקציב ולא טלאי על טלאי".

גפני התייחס גם לסוגיית החרדים העובדים ואמר כי "אין מושג של חרדי עובד או חרדי לומד. חרדי הוא מי שמחנך את ילדיו לתורה ומצוות. יש מי שלומד תורה כל היום - שזו האליטה של הציבור החרדי והעם היהודי, ויש חרדי שמחנך את ילדיו לתורה ומצוות ורוצה להתפרנס בכבוד והוא חרדי לכל דבר".

גפני האשים כי "יש מי שפוליטית רוצה לחדד את המושגים האלה כאילו הם שונים. אני כופר בכך. חרדי הוא חרדי הוא חרדי. בין אם הוא לומד או עובד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר