אובדן כוח חרדי

ב'יהדות התורה' מאשימים: "אנשי 'הפלג' יחסלו מנדט"

אנשי 'הפלג הירושלמי' ממשיכים בהפגנות המחאה האלימות ובחסימות הכבישים ובמפלגת 'יהדות התורה' גובר החשש כי ההפגנות הללו יזיקו למפלגה החרדית ויגרמו לאובדן מנדט חרדי • "יש באפשרותינו לתקן, אז מה הם רוצים, להרוס הכל? להוקיע את עצמם לחלוטין מהיהדות החרדית?", תוהים במפלגה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנות אנשי 'הפלג הירושלמי' (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

אובדן כוח חרדי: אמש (שני) יצאו שוב עשרות מפגינים מבני 'הפלג הירושלמי' להפגנות מחאה כנגד מעצרם של בחורי הישיבה שסירבו להתייצב בלשכות הגיוס.

בהפגנות שהתקיימו בצומת שילת בכניסה למודיעין עילית ובכביש גהה בכניסה לבני ברק נעצרו אברכים ובני ישיבות אשר ניסו לחסום את הצומת ולהפריע לתנועת הרכבים.

הבוקר מתברר כי במפלגה החרדית האשכנזית חוששים עד מאוד מההשלכות של ההפגנות הללו ומכך שהן עלולות להשפיע לרעה על הכוח החרדי בכנסת ובעצם להזיק לציבור החרדי כולו, למשפחות החרדיות ולעולם התורה.

"הפגנות 'הפלג הירושלמי' מזיקות ליהדות החרדית", אומרים הבוקר גורמים במפלגת 'יהדות התורה' שאף מביעים חשש כי הכוח החרדי בכנסת יינזק מכך באופן משמעותי.

"איפה האחריות? הרי מדובר בחילול השם עצום. דווקא עכשיו בזמן בחירות כשנושא הגיוס ירד מעל סדר היום וגם שאר הנושאים החרדיים, ועניני דת ומדינה לא נמצאים בכותרות הראשיות, יש מי שמבקש להחזיר את הכל לקידמת הבמה. איזה טעם יש בזה? האם המטרה לעורר את החילונים האדישים שיצביעו למפלגות השמאל האנטי דתיות. האם המטרה להבריח מאיתנו קהל מסורתי שנבהל מההתנהגות הבלתי אחראית", תוקפים הגורמים במפלגה החרדית.

הגורמים מוסיפים ואומרים כי "חבל מאוד שבגלל אינטרס כזה או אחר גם אם 'אידיאולוגי' כל המאמץ ירד חלילה לטמיון". לדבריהם: "ראינו כולנו כיצד כוח חרדי מוחלש בכנסת גרם בקדנציה האחרונה לכל הבעיות והגזירות. כעת יש באפשרותינו לתקן, אז מה הם רוצים, להרוס הכל? להוקיע את עצמם לחלוטין מהיהדות החרדית?".

"עד שניתן אולי יהיה לפתור חלק מהגזירות ואף לבטלן, גורמים הללו נזק בלתי יתואר כאשר התדמית החרדית נהיית שוב שחורה ומאיימת, מה שעלול להבריח מצביעים ולגרום לאיבוד מנדטים. אנחנו מצפים שכולם יגלו בגרות ואחריות וידאגו לכך שהכוח החרדי יגדל ובכך יש סיכוי לשיפור המצב, לא בהפגנות שאינן מועילות ואף מזיקות תיפתר הבעייה", מדגישים הגורמים ב'יהדות התורה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות