יו"ר מינהל קהילתי רמות: "לחרדים יש שיטה לחדור לשכונות חילוניות"

יו"ר המינהל הקהילתי ברמות זאב לנדנר, הציע ליו"ר המינהל הקהילתי בבית הכרם עזרה במאבק נגד בניית מוזיאון לזכר מרן הגר"ע יוסף. "אנטישמיות לשמה בבירת ישראל" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ככה חודרים? חרדים בירושלים (צילום: נתי שוחט - פלאש90)

הדרת חרדים: המאבק בירושלים בין החרדים לחילונים בשכונות השונות, מתנהל כבר שנים, כאשר קבוצות חילוניות שונות מנסות בכל דרך למנוע את כניסת החרדים לשכונות המוגדרות "חילוניות".

כעת, מגיע המאבק גם להקמת מוזיאון לזכרו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף, המתוכנן להיבנות בשכונת בית הכרם, והמינהל הקהילתי במקום מנסה להלחם בו.

מי שרצה להצטרף למאבק, הוא יו"ר המינהל הקהילתי החילוני ברמות, זאב לנדנר, ששיגר הודעה ליו"ר מינהל בית הכרם נגה לב ציון, בקבוצת הוואסטפ של יו"ר המינהלים בירושלים.

בהודעה הוא כתב: "נגה שמעתי על העניין של הבקשה של ש"ס לבניית מוזיאון לרב עובדיה יוסף בשכונתכם. במקום בשכונת הר נוף ברחוב הקבלן היכן שחי והכין שמת". הוא הוסיף, אשמח לסייע במאבק"

כהצעה ראשונית כתב כי "יש לתקוף את העניין בנימוק של מבנים פורצי דרך". לנדנר טען כי ישנה שיטה חרדית ל"כיבוש השכונות": "זאת שיטה של החרדים לחדור לשכונות פלורליסטיות באמצעות בניית מבנים לציבור שלהם בתוך מתחם ציוני".

יו"ר מנהל בית הכרם השיבה לו, גם היא בבוטות: "אכן חוצפה שלא תאמן. הלשכה של ראש העיר עוזרת לנו במאבק. חייבים להצליח".

אחד מראשי המינהלים הקהילתיים בירושלים, הגיב לדברים בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר: "סגנון ההתכתבות מלמד כאלף עדים על המגמה ההולכת ומחמירה של שנאת ודחיקת החרדים".

"כעת הוברר כי הכל חלק ממאבק כללי של הציבור "הפלורליסטי" שלא לתת לחרדים דריסת רגל בכל מקום שהם סימנו שהמקום הוא "ציוני" ולנסות לדחוק את החרדים מכל מקום אפשרי" לדבריו, "זו אנטישמיות לשמה - כאן בבירת ישראל".

בשיחה עם "כיכר השבת" הגיב זאב לנדנר יו"ר מנהל קהילתי רמות כי "כל מילה שנכתבה בהודעה היא אמת ויציב. אם יש שיטה, למה זה נראה לך אנטישמי? ארגיע אותך ואצטט לך שיש דו"ח שנערך לעיריית ירושלים, בתקצובה על מוסדות החינוך החרדיים, ששם כתוב שהחרדים משתמשים במבני הציבור שהם מבקשים כפורצי דרך על מנת להיכנס לשכונות שהן פלורליסטיות".

מעיריית ירושלים לא נמסרה תגובה, אך גורם בכיר בעירייה אמר בשיחה ל"כיכר השבת" כי "מדובר בהתכתבות פנימית של אנשי מינהל קהילתי, ללא תיאום עם האחראים על המינהלים הקהילתיים בעירייה ואינם משקפים את עמדת לשכת ראש העירייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר