עוצרים את ההסתה

"הארץ" מזדעק: "שירותי הדת - שוב בידי החרדים"

ההסתה והדה-לגיטימציה, כצפוי, לא פוסקים אף לא לרגע אחד. הבוקר, מזדעק עיתון 'הארץ' במאמר המערכת נגד העובדה ששירותי הדת שוב ניתנו בידי המפלגות החרדיות • "נתניהו מפקיד את כל מנגנוני הדת במדינה בידי ש"ס ויהדות התורה", מזדעק העיתון ומגדיר את ההסכמים כ"מכירת חיסול כללית" (אקטואליה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90)

מרכיבים ממשלה: ממשלתו הרביעית הצפויה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשותפות המפלגות החרדיות - יהדות התורה וש"ס, מוציאה כצפוי את אנשי השמאל מכליהם, עד אשר עיתון "הארץ" מזדעק למען שירותי הדת במדינה.

ההסתה והדה-לגיטימציה, כצפוי, לא פוסקים אף לא לרגע אחד. הבוקר (שני) במאמר המערכת, עיתון "הארץ" יוצא נגד העובדה ששירותי הדת שוב ניתנו בידי החרדים.

"בהסכמים הקואליציוניים יש גם עשרות סעיפים, הנחשפים כעת, המצביעים על כך שנתניהו מפקיד את כל מנגנוני הדת במדינה בידי ש"ס ויהדות התורה, מתוך ידיעה שהשיפורים המעטים שהוכנסו למערכות אלו יימחקו", מאשים "הארץ".

במאמר, טוען "הארץ" כי "במרבית שנות המדינה נחשבו שירותי הדת נכס של המפלגות הדתיות, עשירים בכוח ובמינויים פוליטיים. נתניהו מנציח זאת, אך הפעם באופן מקומם במיוחד".

העיתון מגדיר את ההסכמים הקואליציוניים עם המפלגות החרדיות כ"מכירת חיסול כללית", ומדווח כי נתניהו התחייב לש"ס ויהדות התורה, "למחוק רפורמות שנעשו - כמו, למשל, בחוק הגיוס ובגיור, ולהסיר בלמים ואיזונים שהוטמעו במערכת".

אחד הסעיפים שמעוררים במיוחד זעם בקרב "הארץ", הוא ההסכם עם ש"ס, להוציא את הנהלת בתי הדין הרבניים מידי משרד המשפטים. "החלטה המנוגדת לכל היגיון ממלכתי ומקצועי", קובע "הארץ", זאת מבלי לבדוק את דעתם של הרבנים והדיינים.

"מאז 2004 המשרד מפקח על אמות המידה המקצועיות והאתיות של הדיינים. כעת אמור הפיקוח לחזור לידי המשרד לשירותי דת, רק משום שש"ס עומדת לשלוט בו", נכתב במאמר ב"הארץ".

"הארץ" מוסיף וכותב כי "ההסכם עם יהדות התורה כולל סעיף על הגדלת הוועדה למינוי דיינים, כך שיתחזק הייצוג של פוליטיקאים מהקואליציה ויקטן הייצוג של נשים. למפלגה הובטח גם לבטל הנחיות קודמות, כך שבבתי העלמין בערים החרדיות תתאפשר קבורת שדה (ולא קבורה רוויה), שתהיה בזבזנית בשטחים ומנוגדת להחלטות קודמות.

"זוהי העסקה הישנה בענייני דת, שבה הפוליטיקאים החילונים - מימין ומשמאל - קונים שקט פוליטי תמורת סמכויות בשירותי הדת והרבנות, הנתפשים כאזור 'דתי', שאין בו דריסת רגל לשום מפלגה ממלכתית".

"הארץ" מאשים גם את יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט, "שבניגוד לרצון רבים מבוחריו ולמסורת של מפלגתו, הפקיר את כל החזית לחרדים, במטרה להשיג את תיק המשפטים לח"כ איילת שקד. זעקות השבר של בנט על ענייני דת ומדינה בעת המו"מ התבררו כחלולות".

בסיום המאמר, שב "הארץ" להזדעק למען שירותי הדת וכותב כי "יש בישראל יהודים רבים, שאין להם דבר וחצי דבר עם הרבנות והממסד הדתי - חילונים, או מי שמצאו דרכים חלופיות לקיים את זהותם היהודית. הנפגעים מהעסקה הפוליטית החדשה-הישנה הם דווקא מי שמבקשים לקיים את המסורת, להתחתן או להתגרש כדת משה וישראל, ואינם מוותרים על כשרות וגיור וקבורה כהלכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר