וינשטיין לרב לאו: "אני מקווה שאתה לא כועס עלי"

בכנס לשכת עורכי הדין פנה היועה"מ לממשלה יהודה וינשטיין לגר"ד לאו והביע תקווה כי הרב לא כועס עליו. הרב דוד לאו קרא בכנס "להתייעץ עם הרבנים לפני כל חוק" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יהודה וינשטיין (צילום: Dudi Vaknin/POOL)

בעקבות המתיחות בינם בימים האחרונים, היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין, פנה היום (שני) לרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, והסביר את עמדתו בנושא הכשרות.

הרקע למחלוקת נסובה סביב החלטתו של היועץ המשפטי לאפשר לבתי עסק להציג תעודת כשרות גם מגורמים פרטיים ולא רק דרך הרבנות בעקובתיה גם סירב לאפשר לרבנות הראשית לשכור יועץ משפטי חיצוני כדי להתמודד עם החלטתו.

במהלך נאומו הבוקר בכנס לשכת עורכי הדין המתקיים באילת, פנה היועץ המשפטי לרב הראשי ותהה האם האחרון כועס עליו לאור עמדתו נגד הרבנות.

"אני מקווה שאתה לא כועס עלי בעקבות עמדתי בעניין חוק הונאה בכשרות. זו הייתה עמדתי ואני מוכן לשוחח על זה שוב ולהסביר", אמר.

הרב הראשי רבי דוד לאו אמר כי "יש לעגן בחוק את מעמדה של הרבנות הראשית לישראל כגוף המייעץ לממשלה בענייני הלכה והמסורת היהודית".

"מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית ואלו לא ביטויים שסותרים זה את זה. ולכן אני קורא לשרת המשפטים לייסד שבכל הצעת חוק שעולה על שולחן הממשלה, כפי שמבקשים את עמדתם המקצועית של המשרדים הנוגעים בדבר, כך יש לבקש את עמדת הרבנות הראשית שתציג את עמדת היהדות והמסורת בעניין הצעת החוק", הוסיף הרב לאו.

גורמים ברבנות הראשית לישראל ששוחחו השבוע עם "כיכר השבת" הביעו צער על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה ולדבריהם נבחנות מספר אפשרויות כיצד ניתן יהיה להביא את עמדתה האמיתית של הרבנות בפני שופטי בג"ץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר