גפני ומקלב תקפו את רבני צהר: "איפה הכסף?"

במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת על יישום החוק לפתיחת אזורי רישום נישואין תקפו הח"כים גפני ומקלב את 'רבני צהר' ואמרו: "זו עבירה על החוק, לאן הולך הכסף?" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מקלב וגפני (צילום: Miriam Alster/Flash90)

דיון מיוחד התקיים היום (שלישי) בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת בנוגע ליישומו של החוק לפתיחת אזורי רישום נישואין "חוק צוהר" שנחקק בקדנציה הקודמת זאת בניגוד לעמדת המפלגות החרדיות.

במהלך הדיון תקפו חברי הכנסת של דגל התורה את עצם החוק והגדירו אותו כ"עבירה על החוק".

"זו פשוט עבירה על החוק לרשום לנישואין שלא במשרדי הרבנות המקומית ועוד לגבות על כך כסף. אם רבנים חרדים היו עושים זאת הם היו יושבים על כך במאסר", אמר גפני.

גפני האשים את אנשי צוהר בסטייה מדרכו של הרב קוק זצ"ל ואמר כי לא ייתכן מצב בו ישנה רבנות ממלכתית בישראל וכך ינהגו בה. "מה עליזה לביא מיש עתיד רוצה? שתהיה רבנות אחת ויהיה בה אהבת ישראל? מה אני רוצה? שתהיה רבנות ממלכתית אחת ושם יירשמו", אמר גפני.

"תארו לכם שיבוא מישהו ויגיד שהדרכונים של משרד הפנים לא נראים לו ויפתח משרד מקביל בבית כנסת או במסעדה בו יתחיל להפיק דרכונים. יושב משרד ממשלתי, יושבת ועדה בכנסת ושומעים שגובים אגרה בניגוד לחוק, רושמים לנישואין בניגוד לחוק ואף אחד לא יודע לאן הכסף הזה הולך. צריך לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולהתלונן על גניבה, אף אחד לא יודע לאן הולך הכסף", הוסיף.

ח"כ אורי מקלב הצטרף אף הוא לדברים וטען כי בצוהר עוברים על החוק מידי יום. "צריך להפוך את פעילותם ללא לגיטימית. היעלה על הדעת שאזרח יגיש דו"ח מס הכנסה במחוז אחר ממה שהוא רשום בו? אז מה ההבדל בין זה לבין רישום נישואין?", תהה מקלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר