לא שקט ביהדות התורה

יש או אין קיצוץ בתקציב הישיבות? מאבק חדש בין גפני וליצמן

מאבק נוסף בין משה גפני יעקב ליצמן. גפני מתריע מקיצוץ בתקציבי הישיבות ומכנס ישיבות חירום, מנגד ליצמן טוען כי לא יהיה קיצוץ. בכירים בדגל בגיחוך: "הקנאביס השפיע כל כך מהר?" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

המאבק ביהדות התורה חוזר לכותרות: בעוד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נמלך בשעות אלו בגדולי ישראל חברי מועצת גדולי התורה באשר לתמיכה בתוכנית האוצר לחיסכון כספי הילדים כתחליף לקיצוצים בקצבאות הילדים, מגיעים קשיים דווקא מכיוונה של הסיעה האחות, "דגל התורה" ומעידים על שובו של המאבק בין גפני וליצמן.

בהמשך לפגישת יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני עם בכירי האוצר בה התעדכן על פרטי התוכנית המלאה, מספרים בסביבתו כי "נודע ליו"ר וועדת הכספים על כוונת האוצר לקצץ בנוסף גם בתקציבי הישיבות ועולם התורה".

בעקבות כך, כונסו בלשכתו של גפני לדיון חירום מנהלי מוסדות בראשות סגן שר החינוך מאיר פרוש, בה הבהיר גפני את עמדתו הנחרצת לפיה במפלגה החרדית לא יתנו יד לקיצוצים.

כינוס החירום בלשכת גפני (צילום: כיכר השבת)

בפגישה, בה משתפים פעולה יחד פרוש מ"שלומי אמונים" וגפני מ"דגל התורה", עולה הדרישה לעמוד בהבטחות לתקציבי החינוך ועולם הישיבות.

ל"כיכר השבת" נודע כי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודיע הערב לראשי האוצר כי לא יאפשר קיצוץ במשרד החינוך ובתקציבי עולם התורה והרווחה, "סבלנו מספיק בשנתיים האחרונות ולא נאפשר קיצוץ של שקל אחד מההסכם עליו חתמנו בהסכמים הקואליציוניים, אין אף אוכלוסיה בישראל שסבלה בשנתיים האחרונות כמו הציבור החרדי ולא נאפשר קיצוץ בתקציבי החינוך והרווחה".

פגישת ליצמן (צילום: כיכר השבת)

מנגד, אנשיו של ליצמן מסרו כי "בישיבה שקיים הערב סגן השר ליצמן עם נציגי האוצר לקראת אישור התקציב, סוכם כי תקציב הישיבות יינתן רטרואקטיבית כמופיע בהסכם הקואליציוני. לגבי תקציב הקצבאות וההצעה החלופית של האוצר לתכנית חסכון, נרשמה התקדמות רבה בדיונים - אך מחכים להכרעת מועצת גדולי התורה בנושא".

שלא לייחוס, אמרו בכירים בסיעה הליטאית בגיחוך בשיחה ל"כיכר השבת": "מוזר, האם הקנאביס כבר השפיע?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר