ההישג של גפני

חוק הבטחת הכנסה שבוטל בבג"ץ הוכנס לחוק ההסדרים

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני רושם לעצמו הישג משמעותי בהכנסת חוק הבטחת הכנסה - שבוטל בבג"ץ, לחוק ההסדרים. גורמים: "גפני נותר נאמן למדיניות ולא דרש החזר רטרואקטיבי" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הישג דרמטי. ח"כ משה גפני (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר אישור תקציב המדינה בממשלה נחשף הישג משמעותי של יו"ר ועדת הכספים חבר-הכנסת משה גפני שלאחר מאמצים רבים במשך כל התקופה האחרונה, חוק הבטחת ההכנסה לאברכים אושר בממשלה ואף הוכנס לחוק ההסדרים.

מדובר בהישג למשפחות חרדיות ולבני תורה רבים שנהנו במשך שנים רבות מהחוק וכעת הוא מובא בחקיקה ממשלתית כחלק מחוק ההסדרים.

כזכור, בעקבות החלטת בג"ץ בשנת 2011 שהחליט בצעד מפלה וחסר תקדים לפסול את הבטחת ההכנסה לאברכים מעוטי יכולת, העביר לאחר מכן ח"כ משה גפני את החוק בהחלטת ממשלה וב-1 לינואר 2012 שבה ההבטחת הכנסה לאברכים, אלא שלאחר מכן התערב שוב בג"ץ ופסל את ההחלטה.

כעת מיד לאחר הקמת הממשלה דרש גפני להעביר את הדבר בחקיקה ויחד עם קבוצת ח"כים מ'יהדות התורה' וש"ס וכן ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, הם פעלו רבות בעניין.

גפני אף דרש שזה יהיה מעוגן בחוק ההסדרים על מנת שלא יוכלו לבטל זאת בעוד מספר חודשים שוב.

בעקבות הפעילות הודיע מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר כי החוק ייכנס לחוק ההסדרים על פי ההסכם הקואלציוני ומהתקציב הבא, לאחר אישורו בכנסת, ישובו האברכים לקבל את קצבת הבטחת ההכנסה.

גורמים המעורים במגעים מציינים כי למרות שעברה תקופה בה לא קיבלו האברכים את הבטחת ההכנסה, גפני נותר נאמן למדיניות שלו ולא התעקש על העברה רטרואקטיבית, התעקשות שהייתה עלולה לחבל בחוק כולו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר