הוועדה תתכנס?

כמה, מי ולאיפה • חילוקי הדעות שמקשים על מינוי הדיינים

כמה דיינים ימונו, רק לבית הדין האזורי או גם לבית הדין הגדול ומי הם יהיו; חילוקי הדעות שמקשים על כינוס הוועדה למינוי דיינים. וגם: מי מעכב את כינוס הוועדה עד לפרישתו של נציג חרדי? (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון הגר"י יוסף (צילום: כיכר השבת)

הוועדה למינוי דיינים אמורה להתכנס השבוע בכדי לדון בבחירת דיינים חדשים לבית הדין הרבני; שבעה דיינים לבית הדין הגדול ועשרים וארבעה לבתי הדין האזוריים. אלא, שעד כה טרם הושגו הסכמות - גם בין חברי הוועדה החרדים. עוד לפני שהדיון מגיע לשמות המועמדים השונים, נראה כי חברי הוועדה לא מצליחים להגיע גם להסכמות עקרוניות.

על פי ההסכמה המוקדמת, ימונו שליש דיינים חרדים-אשכנזים, שליש דיינים חרדים-ספרדים ושליש מבני הציונות הדתית. אלא, שחברי הוועדה עדיין חלוקים כמה דיינים בכלל יש למנות. החברים החסידים טוענים כי יש למנות כעת שמונה עשר דיינים, הליטאים מבקשים מינוי של חמישה עשר, ואילו הספרדים שמעוניינים למנות את כל העשרים והארבעה חוששים מבעיות משפטיות ושוקלים לתמוך במתווה של חמישה עשר דיינים.

הראשון לציון עם שרת המשפטים איילת שקד, ארכיון (באדיבות המצלם)

מחלוקת נוספת שטרם נפתרה היא סביב השאלה האם ימונו כעת דיינים רק לבית הדין האזורי או גם לבית הדין הגדול. יש הטוענים כי יש למנות כעת דיינים רק לבית הדין הגדול, כאשר ברקע קיים חשש שלא יהיה רוב של שמונה חברים (כדרוש בכדי להיבחר לבית הדין הגדול) לכל דיין שיזכה לתמיכה של צד בוועדה. נושא נוסף שטרם הושגה בו הסכמה הוא האם ההצבעה תהיה חשאית או גלויה.

ההערכה בקרב גורמים המקורבים לוועדה היא כי עד מחר (שני) יצליחו הצדדים להגיע להסכמות עקרוניות וכי נושא שמות הרבנים היא הבעיה האחרונה אותה הם יצטרכו לפתור.

הדיין הרב ציון בוארון. מי מנסה לעכב את כינוס הוועדה עד לפרישתו? (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יש מי שמנסים לעכב ככל שניתן את כינוס הוועדה בכדי להמתין ל-ה' בתשרי, מועד סיום תפקידו של חבר הוועדה החרדי דיין בית הדין הגדול הגאון רבי ציון בוארון, מה שלכאורה ימעיט בכוח החרדי בוועדה. אך נראה כי המהלך לא ישפיע במיוחד שכן המפלגות החרדיות חברות בקואליציה ויו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ לא צפוי לכנס את הוועדה ללא הסכמות, כך שלא נראה שקולו או היעדר קולו של הגר"צ בוארון ישפיע על הדיונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר