סערת הרפורמים

הגר"ש קוק: "הרפורמים הם חורבן היהדות, נתניהו רק רוצה להיבחר"

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בעד הרפורמים ממשיכים לעורר סערה. רבה של רעננה הגר"י פרץ: "הרפורמה מביאה לשמד והתבוללות". מקלב: "חוברים לגדולי שונאי היהודים" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שמחה הכהן קוק (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

סערת הרפורמים: דבריו של ראש הממשל בנימין נתניהו בעצרת הפדרציות היהודיות בארצות הברית, "נשקיע ישירות בפיתוח וטיפוח של קהילות קונסרבטיביות ורפורמיות בישראל", ממשיכים לעורר סערה בעולם היהודי.

הגאון רבי שמחה הכהן קוק, רבה של רחובות, אומר הבוקר ל"יתד נאמן" בתגובה, כי יהדות ארה"ב, אשר מנתה בעבר כ-6.5 מיליון יהודים, מונה כיום כ-3 מיליון יהודים, כאשר 65% מהם הינם מתבוללים ונשואים בנישואי תערובת רח"ל.

"הרפורמים הרסו את היהדות בארה"ב ובכל מקום שהיו בעולם באופן שאי-אפשר לתאר, ואם ימשיכו להביא אותם לכאן ולטפח כאן בארץ את הקהילות שלהם, זה יהיה נורא ואיום. זה חורבן של היהדות. זה לא יהדות חדשה, זה חורבן של כל היהדות! גם בבחירות הבאות בארה"ב ההשפעה של היהודים תרד לאפס, בגלל הרפורמים. הם מחריבים את היהדות. היהדות בארה"ב פוחתת, לצערנו הרב, ומי שאשם בזה אלו אותם אנשים".

הגר"ש קוק תקף בחריפות רבה את כוונותיו והצהרותיו של נתניהו: "נתניהו למעשה רוצה דבר אחד, להיבחר לעוד קדנציה אחת, והוא יעשה כל מה שבעולם - העיקר להגיע לקדנציה נוספת. הוא מבין רק שפת בחירות, רק מזה הוא פוחד, וחוץ מכך לא מעניין אותו שום דבר בעולם".

בעקבות הסכנה הנשקפת מהתחייבויותיו של נתניהו, מתעתד הגר"ש קוק ליזום פגישה עם ראש הממשלה ולהעמידו בכל התוקף על חומרת הדבר, בתקווה שיחזור בו.

גם הגאון רבי יצחק פרץ רבה של רעננה תקף את הדברים בשיחה עם "יתד נאמן" ואמר כי לפני כמה שנים ערכו הרפורמים מחקר בארה"ב, אשר במסגרתו בחרו ברשימה של 500 יהודים מתוך הקהילה הדתית והמודרנית שחיו לפני עשרות שנים, ובדקו כמה מהם נותרו יהודים כיום. התברר כי מדובר בכמה עשרות בלבד, והשאר התבוללו. לאחר מכן ערכו מחקר דומה בקרב הרפורמים ומצאו שנותרו מהם יחידים, וכל השאר התבוללו. לעומת זאת בדקו בקהילה החרדית בארה"ב ומצאו שחל בה ריבוי של כמה אלפים בלי העין הרע.

"הרפורמים והקונסרבטיבים מהווים גשר של התבוללות של הציבור היהודי בארה"ב, שלצערנו אינו הולך ומתרבה, אלא מתמעט. הם מתבוללים. לעומת זאת מקרב היהדות החרדית, היהודים שומרים על עצמם ומתרבים ברוך ה'. העברת כספים ומשאבים אליהם תחזק את הרפורמה בישראל ותביא להתבוללות חמורה רח"ל.

"אני אומר בחרדה וברתת, זה חורבן ליהדות. הרפורמה מביאה לשמד ולהתבוללות, חד-משמעית! בעבר התפטרתי מתפקידי במשרד הפנים, בעקבות ניסיון של כפיית בית המשפט העליון להכיר ב'גיור' רפורמי. חיזוק הרפורמה זה חורבן היהדות. אם כוונתו של רה"מ נתניהו להחריב את היהדות, זו הדרך רח"ל".

ח"כ אורי מקלב מהיהדות התורה, הצטרף גם הוא לחבריו וגינה את הדברים ואת הרפורמים: "הם משקיעים את כל הונם ומרצם על-ידי עורכי דין, עובדים, פעילים וארגונים, תומכים בכל מי שרודף את העם היהודי ואינם בוחלים בשום אמצעי. הם מעודדים ומתחברים לגדולי שונאי האומה היהודית, גם אם אלו רוצחים שפלים, ומגלים רחמנות כלפי כל רוצח שפל. מי שמרחם על האכזרים, סופו שמתאכזר על הרחמנים. אין להם שום מעצור. עוד לא קם 'ערב רב' שעשה נזקים כאלה ליהדות הנאמנה. כוח ההשפעה שלהם הוא גדול", אומר מקלב, "הם עובדים בכל השיטות, בממשלה, בכנסת, ברשויות, בארגונים. אין מקום שהם לא חושפים בו את הטלפיים שלהם. לא פעם מגלים כי הם עומדים מאחורי קמפיינים שלמים שנעשים בארץ ובעולם".

"הם מגיעים לעמדות השפעה גבוהות, הם גם מגיעים עד ראש הממשלה, שהוא נבחר ציבור ובא לייצג ציבור שכמעט כולו מתעב את דרכם. הם הרי פוגעים גם בארץ-ישראל והודפים כל פעולה של הימין, והנה ראש הממשלה שנבחר על-ידי הימין תומך בהם ועומד לחזק אותם. הם גם עומדים מאחורי סימון המוצרים באירופה, רודפים את ישראל, אין אחד מהם שהצביע ותומך בנתניהו, וכעת הוא מצהיר 'אני צריך לעזור לכם'".

"הם הולכים לאומות העולם ומוציאים דיבתנו רעה, וראש הממשלה מבקש לתמוך בהם. נתניהו חייב לחזור בו. מלבד הרס היהדות, זה גם נוגד את כל הבסיס של הקואליציה, השלטון והתפקיד שלו", מסיים מקלב את דבריו החריפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר