סוף לפרשה?

מלחמות קרתא: ´העדה´ מציעה גוי של שבת

משא ומתן חשאי שמתנהל בשבועות האחרונים בין גורמים ב´עדה´ לעיריית ירושלים, הוליד את הפתרון הבא: בסופי שבוע תועבר בעלות החניון לאיש עסקים ערבי, ובכך ימנע חילול השבת. אנשי ברקת: ´העדה החרדית´ עומדת מאחורי המהלך, אך גם ב´עדה´ לא מתלהבים (חרדים)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
ברקת על רקע המפגינים בשבת האחרונה (פלאש 90)

בזמן שההפגנות נגד פתיחת חניון קרתא בשבת דועכות, מתנהל מאחורי הקלעים משא ומתן חשאי בין ראשי 'העדה החרדית' לבכירים בעיריית ירושלים, בנסיון למצוא פתרון לשביעות רצונם של שני הצדדים.

ב"ידיעות אחרונות" דווח היום כי לטענת גורמים בעירייה, ראשי 'העדה' העלו הצעת פשרה לפיה את החניון יפעיל בשבתות גוי של שבת, ובכך יימנע החילול.

מאז הועלתה ההצעה, כבר נשמעו קולות בעירייה התומכים בה בהתלהבות. כך למשל סגן ראש העיר, פפה אללו, הסביר ש"ההצעה טובה לכולם. אנחנו רוצים שהחניון ישאר פתוח, אך מנגד הפגנות החרדים פוגעות בתדמית העיר. תיירים ממעטים להגיע, והנפגעים העיקריים הם העסקים הפועלים בשבתות. כולנו ניצחנו", הוא ממהר להדגיש.

מאידך, גורמי שמאל בעירייה מתחו אתמול ביקורת על ראש-העיר, ניר ברקת, שהתקפל מעמדותיו לדבריהם בעקבות הלחץ החרדי.

ולמרות זאת, גם אם ההצעה תגיע לשלב מעשי כלל לא בטוח שב'עדה' ימהרו לאמץ אותה אל ליבם. "עדיין, גם אם יפעיל את החניון איש עסקים ערבי לצורך העניין, תושביה היהודיים של העיר יוכלו להמשיך להגיע למקום בשבתות ולחלל את קדושת השבת", אמרו אתמול גורמים בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר