"יואליש בשבי" ● דמן נגד קרויס

"השבוע נפל דבר. הקמב"ץ עדיין לא התכבד להדליק משואה, אבל נעצר ע"י המשטרה. לא יודעים בדיוק למה, סתם נטפלו אליו ה´נאצים´ האלו". ´משפחה´ במאמר מושחז (חרדים)

קרויס נופל בשבי. (פלאש 90)

יואליש קרויס, המכונה "קמב"ץ העדה החרדית", שנעצר השבוע בחשד שתקף אשה במאה שערים ושוחרר למעצר בית, מרכז אליו פרסומים רבים כאחד מהמארגנים של הפגנות החרדים בירושלים, כנגד מעצרה של האם החשודה בהרעבת בנה, כנגד פתיחת חניון קרתא, ובכלל, בכל מאבקי העדה החרדית.

היום מפרסם הסופר דוד דמן, בעיתון 'משפחה' טור חריף ומושחז, כנגד קרויס והכינוי שדבק בו.

"מישהו יודע מה זה קמב"ץ העדה החרדית? קמב"ץ, זה ראשי תיבות של קצין מבצעים", כותב דמן. "העדה החרדית, זהו שמה של הקהילה הירושלמית הוותיקה. עכשיו, מה לה לעדה החרדית ולקצין מבצעים. אלו מבצעים הירואיים היא מנהלת שהיא זקוקה לקמב"ץ. פיקוח של יבול נכרים בעזה? מסתערבים למניעת זיופי כשרות? או שמא פקחים שיחשפו מי שורף רמזורים בהפגנות השבת, נוקט באלימות, ומפר בכך את הוראתו של גאב"ד הקהילה?

כך או כך, אם תרצו או לאו, יש קמב"ץ לעדה החרדית. לא ידעתם על כך? לא נורא. גם בעדה החרדית, בתוך בנין זופניק המיתולוגי, אף אחד לא יודע על כך. טקס הכתרה לתפקיד הזה, ברור שמעולם לא התקיים.

בתקשורת החילונית, לעומת זאת, מכירים אותו היטב. השם שלו קצת מבלבל. אחד קורא לו קרויס, השני גרויס. אבל הם מעלים אותו לשידור שוב ושוב. 'יש לנו על הקו את קמב"ץ העדה החרדית', הם מכריזים לא אחת בדרמטיות יתירה. הנושאים שהוא מתבקש לחוות את דעתו בהם, הם רבים ומגוונים מכפי שאתם יכולים לתאר לעצמכם. בעיקר, הוא מחווה את דעתו המלומדת בענייני מאה שערים, עם סטיות קלות לשלל נושאים אחרים. לפעמים הוא גם הופך לדוברם הבלתי רשמי של הקהילה בה הוא חבר. ברצונם או למורת רוחם.

גם אם אתם לא מכירים אותו, הרי שהציבור החילוני מכיר כל קפל ביארמולקה הלבנה שלו. הוא מתמוגג ממנו בלי סוף. זה מה שהם אוהבים. סוף סוף יש להם ביד את הדבר האמיתי. סוף סוף הם מצאו אחד שמצטייר בעיניהם כקריקטורה חרדית מושלמת. גם חרדי, גם זקן שחור עבות, גם גר במאה שערים. ואם לא די בכך, האיש חי בכוך מקומר מט ליפול, ישן בין ערימת פשקווילים, ומשם, מתוך בלאי האלטע זאכן, הוא מנהל את מלחמות היהודים ההירואיות. מה שמיוחד אצלו הוא, שהאיש תמיד מוכן להתראיין, ועוד אצל כולם. מרוב שהוא אוהב שלום ורודף שלום, הוא אינו מפלה בין ערוץ מסויים למתחרהו. העברית שבפיו, מיותר לציין, טובה יותר מזו של בן יהודה עצמו.

קרויס או גרויס, לא מחזיק בזכויות יוצרים על התואר והאגדה. הן שייכות לקודמו בתפקיד. יהודי חשוב אחר. אלא שהלה בינתיים התפטר מכל תפקידיו, ויתר על הקמבצו"ת המהוללת עבור דברים אחרים לטובת האנושות. על כך זכה לתהילת עולם, שכללה, בין השאר, הדלקת משואה בהר הרצל ביום העצמאות. כך נפל כס הקמבצו"ת לידיו של קרויס או גרויס, כפרי בשל. כמעט ללא קרב. מאחר ובעדה החרדית עצמה לא מכירים בתפקיד הזה, לא נותר אלא לעדכן את התקשורת הכללית על היורש החדש.

האקס קמב"ץ, שהתבקש פעם לחוות את דעתו על הקמב"ץ החדש בראיון לעיתון ישראלי מסויים, לא מצא עליו הרבה מילים טובות. הכתב מציין באותה כתבה שהאקס "מתייחס באמביוולנטיות ליורשו , מפרגן ומזלזל באותה נשימה'. לדברי האקס באותו ראיון, "קרויס הוא הסמן השפוי בין המשוגעים אצל הקנאים, והקנאות לא העבירה אותו על דעתו. כקמב"ץ הוא עדיין לא הוכיח את עצמו. אני הייתי יותר בלגניסט ויותר מבצעי. נעצרתי למעלה משלושים פעם והכרתי היטב את הליזול של חדרי המעצר במגרש הרוסים. לא ידוע לי שקרויס בכלל היה פעם במעצר".

הקמב"ץ הראשון בציון נסחף בגעגוגעים לימיו הטובים שלו בקמבצו"ת. "בקדנציה שלי היינו יותר הרבה יותר אלימים. לא רק שנשכבנו לפני הדחפורים של החפירות, אלא גם הזרקנו סוכר למנועים שלהם בלילה והשבתנו אותם. עשינו לפתולוגים טרור אמיתי, שיגענו אותם - אם הם לא נותנים מנוחה למתים, גם להם לא תהיה. היינו דופקים אצלם בשתיים בלילה ושופכים פנימה ארגז מלא עכברים. פרצנו למכון הפתולוגי, צילמנו את בית המטבחיים ופרסמנו את התמונות המזעזעות".

אם התחלתם לדאוג, שמא נפלנו כולנו עם קמב"ץ רכרוכי ומתרפס, היה בפיו מסר מרגיע: "אני חושב שבשנים הקרובות הוא ישתכלל כקמב"ץ, אבל מאוחר יותר גם הוא יתפכח. אני לא פוסל אפשרות שיום אחד גם הוא ידליק משואה ביום העצמאות.".

השבוע נפל דבר בישראל. הקמב"ץ עדיין לא התכבד להדליק משואה, אבל כן נעצר על ידי המשטרה. לא יודעים בדיוק למה. כנראה סתם נטפלו אליו ה'נאצים' האלו. לא עזר לו שום תעלול קמבוצ"י. קרויס או גרויס, שרק אתמול התראיין לגדי, לרזי, לירון לרפי, ולכל החבר'ה ה'נחמדים' מהתקשורת, נשלף מהכוך הכי מסוקר בארץ, הועלה על ניידת משטרתית ונלקח לבית המעצר.

ואיפה אנחנו בסיפור הזה? בצרות צרורות. מה נעשה בלי קמב"ץ שקם כל יום בבוקר, ועוסק בכל ענייני הקימבו"ץ השייכים אלינו? ומה יעשו כלי התקשורת מחר? מי יפרשן להם ברהיטות רבה את מסלולי האבנים המתגלגלות במאה שערים? מי השליך, למה, היכן ולאן. מה שהכי גרוע הוא, שבינתיים, בגין המעצר המפתיע, אין אף קמב"ץ חילופי שיקמב"ץ הפגנה בכיכר השבת לאור מאסרו השרירותי של הקמב"ץ שקומב"ץ במגרש הרוסים. גם את הפחים לא כדאי לשרוף, כי אין מי שיתראיין לאחר מכן בכלי התקשורת ויסביר הכל.

בינתיים, יהודים יקרים, רחמנים בני רחמנים, הרבו בתפילה עבור גרויס או קרויס. עוררו רחמי שמים. קבלו עליכם קבלות טובות. עם ישראל זקוק לו. חרדים בלי קמב"ץ כגוף בלי שכפ"ץ. ברי לנו, שאם הקמב"ץ לא יחזור הביתה, ירושלים תתן קולה, ולאחר מכן היא בטח תזדעזע ארבע מאות פרסה לכל כיוון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר