בטאון גדוש פנינים

´העדה´: קרויס ופפנהיים מתחזים. הרב חליבה שקרן

בטאון ´העדה´ שיוצא לאור השבת עמוס בפנינים, בהן: רבה של טורקיה, הרב יצחק חליבה, הוליך שולל בפרשת בית העלמין שנחשפה ב´כיכר השבת´, ו´תולדות אהרן´ מבהירים על יואליש קרויס ושמואל פננהיים, "לא שייך לקהילתנו כלל וכלל. אין לנו דובר, אין יודעים מה טיבו" (חרדים)

יוסי הר-מור | כיכר השבת |
פפנהיים וקרויס. צילום ארכיון ופלאש 90

בטאון 'העדה החרדית' היוצא לאור בירושלים, עמוס השבוע בפנינים בוטים במיוחד, במספר פרשיות שהעסיקו את הציבור החרדי לאחרונה.

בידיעה המתפרסמת בעמוד ד', תחת הכותרת "חילול בתי עלמין בטורקיה", פרשיה שנחשפה לראשונה כאן באתר 'כיכר השבת', יוצא העיתון בחריפות כנגד הרב חליבה.

"למרות שהוצבה שמירה כדי למנוע כניסה לבתי העלמין הללו, הצליחו בלשים לתעד את הרס בתי העלמין וחילולי הקברים שנעשים על ידי פועלים נכרים בני בליעל. 'הרב' (הגרשיים במקור) חליבה הכחיש את העובדות, אלא שהעדויות והתמונות הוכיחו כי הוא הוליך שולל במשך תקופה ממושכת את הרבנים והעסקנים שפנו אליו".

בעמוד האחרון של העיתון מתפרסמת מודעה חריפה מטעם מוסדות 'תולדות אהרן', המכוונת כנגד התחקיר ששודר בערוץ 10 בשבוע שעבר.

"אין לנו שום שייכות לכלי התקשורת הן לטוב והן למוטב", נאמר במודעה, "רחוקים הם מאתנו בתכלית הריחוק. האנשים אשר התייחסו להם, נראים לכאורה מבני קהילתנו, ובאמת אינם מבני קהילתנו כלל וכלל, ועשו זאת על דעתם ולא מטעמנו... גם הזהרנו להבא, אשר לא יעיז איש לדבר איתם".

עוד נאמר במודעה: "אין לקהילתנו שום דובר אשר ידבר בשמנו עם התקשורת, לא החילונית ולא החצי חילונית, לא החרדית ולא החצי חרדית, וכדו'... להנהגת הקהל יש לה את שליחיה ונציגה לכל דבר ולכל צורך לפי העניין".

וכאן באה הפצצה: במודעת הגינוי מופיעה אזהרה ברורה וחד משמעית – תוך איום ברור שאם יקרה שוב מקרה מעין זה בו יתראיינו אנשים מהקילה לתקשורת ללא אישור "נבוא עימהם בכל חומר הדין" כשאין צורך להסביר ולפרט מה יהיה דינו של אחד כזה.

לככר השבת נודע שעיקר הכעס מצד ראשי תולדות אהרן היא על חשיפת חוברת "הדרכות הקהילה" בטלוויזיה לעין כל. לראשונה, הם אומרים עשו שימוש ציני ומניפולטיבי בחוברת ההדרכות אליה מתייחסים בכבוד ובקדושה.

חוברת ההדרכות של תולדות אהרן הינה מהדורה פנימית וקהילתית וכי נמסרת לידי כל אברך עם נישואיו, בה מרוכזים כל הנהגות הבית עפ"י מנהגי הקהילה. החוברת מפרטת עניינים אישיים ופנימיים של הקהילה וכי ההקפדה היא גדולה שלא תצא לעיניים לא רצויות, כמו בחורים וכו', או אפילו לאנשים חרדים שאינם מבני הקהילה.

יצוין שבתוכנית ציטט הרב שמואל חיים פפנהיים, מי שמוזכר כ'דובר העדה החרדית' ושימש בעבר כעורך בטאון 'העדה', קטעים מתוך הספר תוך שעורכי התוכנית הופכים את הדברים ללעג ולביזוי, כך לטענת ראשי תולדות אהרן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר