פרסום ראשון

שנאה בשוהם: "לא רוצה שחורים שיסתובבו מתחת לבית שלי"

במועצה המקומית שוהם מתנגדים להרחבת בית כנסת בגלל כולל למספר אברכים שפועל במקום. שכנים התבטאו: "לא רוצים שחורים שיסתובבו מתחת לבית". ומה אמר ראש המועצה? (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
לא רוצים "שחורים" מתחת לבית, אילוסטרציה (צילום: Matanya Tausig / Flash90)

סערה ביישוב שוהם: גבאי בית הכנסת "נר ברוך" ביישוב שביקשו הקצאה להרחבת בית הכנסת שלדבריהם אינו מתאים ביחס לגודל האוכלוסיה במקום, נתקלו בהתנגדות עזה במועצה המקומית כמו גם מחלק מהתושבים. הסיבה - כולל לאברכים ששוכן במקום.

אחד מגבאי בית הכנסת ששוחח עם "כיכר השבת", סיפר כי גודלו של בית הכנסת היחיד ברחוב לא יכול להכיל את התושבים, וכי בעקבות העובדה שבשעות הבוקר שוכן במקום כולל אברכים קטן לכעשרה אברכים מאלעד, חלק מהשכנים מתנגדים להרחבת בית הכנסת.

הגבאי מספר כי מספר תושבים אמרו לו "אנחנו לא מעוניינים שיבואו ה'שחורים' האלה לכאן ויסתובבו בשכונה, שיישארו באלעד". תושבים נוספים האשימו אותו בכך שהוא "יגרום להתחרדות השכונה" - כל זאת כאמור בגלל כולל למספר אברכים.

בית הכנסת. קטן מדי עבור התושבים (מפות גוגל)

מדברים שפורסמו בעיתון המקומי אבן שוהם, עולה כי בישיבת המועצה שנערכה בעקבות הבקשה להרחבת בית הכנסת אמר חבר המועצה הדתי אשר פרהן כי "מדובר בשמונה אנשים שלומדים בבית הכנסת שהפך לכולל". בתגובה אמר סגן ראש המועצה איתן פטיגרו כי "מדובר לפחות על 40 אברכים שמגיעים מאלעד לשוהם בבוקר, אני גם מול הכולל ורואה אותם מגיעים בבוקר עם מיניבוסים וכמה רכבים".

בהמשך הדברים אמר ראש המועצה, גיל ליבנה: "האם יתכן שמועצת שוהם תאשר כולל לתושבי אלעד המקיימים פעילות קבועה בשוהם? האם הדבר לא עלול ליצור הר געש נגד הדתיים ביישוב".

גבאי בית הכנסת מספר ל"כיכר השבת" כי מדובר בבית כנסת שלא מקבל תקצוב מהמועצה, כאשר הכולל ממומן על ידי תורם מחו"ל ולא מפריע כלל לתושבים. להיפך, מספר הגבאי, הם מסייעים להשלמת מניינים במקום.

הגבאי מספר כי חלק מהתושבים פנו אליו והתלוננו בפניו כי ה'כולל' "הורס את צביון הישוב ופוגע בתושבים הדתיים בישוב", לדבריו, ההתנגדות נובעת אך ורק משנאת חרדים וללא שום היגיון.

ראש מועצת שוהם גיל ליבנה לא הגיב לדברים עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר