צפו בוידאו

הראשל"צ הגר"י יוסף על 'דרשו': "מעלימים את מרן הגר"ע יוסף, מה זה 'ביאליק'?"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף נועד עם נשיא ארגון 'דרשו' הרב דוד הופשטטר ומחה בפניו על העלמת מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל מהספרים. "הבטיח לי לשנות את זה", סיפר בשיעור השבועי (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: דר וסוחרת )

מעלימים את מרן? הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף התייחס אמש (מוצאי שבת) לארגון 'דרשו' ולעובדה שבספרים שהם מוציאים הם מעלימים את פסקיו וספריו של אביו מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל: " מה עשה לכם מרן? מה זה ביאליק?".

הרב יוסף סיפר על פגישה שהתקיימה במהלך השבוע עם נשיא ארגון 'דרשו' הרב דוד הופשטטר: "השבוע ביקש לבוא אליי, יושב ראש, זה שהקים את הארגון 'דרשו', הוא גאון, תלמיד חכם אשכנזי, גביר גדול אבל נותן שיעורים בבוקר בצהריים, ביקש לבוא אליי וקיבלתי אותו אצלי".

הגר"י יוסף שיתף את השומעים על מה שהתרחש בפגישה: "אמרתי לו ישר 'תגיד, מה עשה לכם מרן? למה אתם מוצאים 'משנה ברורה - דרשו' ולא יראה ולא ימצא, מה זה חמץ בפסח? לא מזכירים את מרן? איפה 'יביע אומר'? איזה תורה יש ב'יביע אומר', ב''מאור ישראל', 'חזון עובדיה', 'ילקוט יוסף', למה אתם אף פעם לא מזכירים? מה זה 'ביאליק'? מה עשה לכם מרן?!'".

הראשל"צ הבהיר כי דיבר עם הנגיד בכבוד בגלל שהוא איש מכובד: "בצורה יפה דיברתי אתו, בצורה עדינה, הוא אדם מכובד".

הרב דוד הופשטטר (צילום: דרשו)

"הוא הבטיח לי לשנות את זה", סיפר הגר"י יוסף, "אמר שבהדורות הבאות ישתדל להזכיר את ה'יביע אומר', הוא הוציא עכשיו משהו על החפץ חיים, בהקדמה הוא הראה לי שהזכיר את ה'יביע אומר', הם חוזרים בתשובה קצת".

הראשל"צ חזר לדבר נגד העובדה שהעלימו את ספריו של אביו ואמר: "למה להעלים? מה יש ב'יביע אומר'? כל התורה יש ב'יביע אומר', מה אנחנו נמצאים ב'קול יעקב'? כל התורה נמצאת שם, למה לא ללמוד בזה?". אמר הרב כשעקץ את הישיבה בראשות הגאון רבי יהודה עדס, שם לא מכניסים את ספרי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

יצוין כי שיעורו השבועי של הראשל"צ הגר"י יוסף מועבר מידי מוצאי שבת בשידור חי ב"כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר