מסיבת פורים בסכנה

רבה של בלגיה הרב אברהם גיגי: "אנחנו בחרדה גדולה"

רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי, מספר כי ישנה חרדה גדולה ומציין כי ל"מחר תוכננה מסיבת פורים, כעת לא ברור האם נקיים אותה" (אקטואליה)

הרב גיגי עם ראש ממשלת צרפת מנואל וליס (צילום: אלי איטקין)

"אנחנו בחרדה גדולה, לא נדע מה יולד יום", כך אומר הבוקר (שלישי) הרב אברהם גיגי, רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי.

"הנחיית שירותי הביטחון בבלגיה לתושבים היא להישאר כל אחד במקומו ולא לנוע בדרכים. התחבורה הציבורית שותקה לחלוטין. המתח מורגש ברחובות", מספר הרב גיגי.

הרב גיגי מוסיף כי "בדיווחים שקיבלתי יש 13 הרוגים בשדה התעופה ועוד 10 הרוגים בשני הפיצוצים בתחנת 'מלבק' ובתחנת 'שומן' הסמוכים לפרלמנט האירופי ולמוסדות הנציבות האירופית".

"בשעת הפיגועים אירחנו בבית הכנסת הגדול תלמידים שאינם יהודים שנתקפו קצת בחרדה. המאבטחים המוצבים דרך קבע הרגיעו אותנו", מוסיף הרב.

הרב מציין כי הם עדיין לא יודעיםה אם יקיימו מחר את מסיבת הפורים. "למחר תכננה הקהילה היהודית מסיבת פורים וקונצרט חגיגי. כעת לא ברור האם נקיים אותה. אקבל הנחיות משירותי הביטחון וכך ננהג".

"אני מבקש לשלוח את תנוחומי הקהילה היהודית בבלגיה למשפחות הפצועים ומאחל החלמה לפצועים. ירחם ה' על אירופה", אומר הרב גיגי לסיום.

נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט מסר מטעם הועידה כי "רבני אירופה מתאחדים בתפילה עם משפחות הנרצחים ועם הפצועים של מתקפת הטרור בבריסל.

"התקפת הטרור הזאת היא הכרזת מלחמה של הטרור הפשיסטי האיסלאמי נגד בירת אירופה המאוחדת ונגד כל החירויות והערכים של אירופה .

"בבתי הכנסת בעולם יקראו השבוע את מגילת אסתר שבו סופר על מאבק בין כוחות החושך והאור, ושהמאבק הזה יכול להסתיים אך ורק על ידי ההכרה והידיעה הברורה מי האויב ועל ידי השמדתו.

"אנו תפילה שאירופה המאוחדת תדע לאחד כוחות להילחם בכוחות הרע והחושך והטרור בגבולות, באינטרנט במסגדים ובשווקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר