תיעוד וידאו

השבוע השחור של גוטרמן: הפגנות, מחאות ואלימות

השבוע, לראשונה מזה 11 שנים, הכל התפוצץ: זה החל בהפגנה שקיימה קבוצת תושבים נגד ראש-העיר גוטרמן, זריקת חפצים לעברו ומסר חריף מהגרי"ש אלישיב בעניין המקוואות בעיר. כתב "כיכר השבת" ליווה את שרשרת האירועים ומגיש סיקור מלא ומקיף, גלריית תמונות ותיעוד וידאו מהמהומות (חדשות, חרדים)

מ. קוליץ | כיכר השבת |

11 שנה שאף תושב בעיר מודיעין עילית לא העיז לצייץ. 11 שנה שבאף אחת מהן לא הייתה ולו מערכת בחירות אחת, וזאת אודות השותפות ההדדית בין הסיעות בעיר.

אך אותן 11 שנים קסומות ורודות (מבחינת ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן), התנפצו לרסיסים במוצאי שבת האחרונה, שבה לראשונה יצאו תושבי העיר להפגין נגדו בפעם הראשונה בהיסטוריה של העיר, ברחובה של עיר על אוזלת ידו בנושא המקוואות.

אותה הפגנה הייתה רק יריית הפתיחה להפגנות הבאות, במהלך ההפגנה יצאו מפגינים תושבי העיר להביע את תסכולם מראש-העיר, ואף העזו לצאת נגדו בהתבטאויות חריפות.

אם גוטרמן חשב שבזאת תם הסיפור, מאד מהר הוא התבדה. בצהרי יום שני הגיע לביקור חשאי נכדו של הגרי"ש אלישיב, אריה אלישיב האיש החזק בחנן 10.

הנכד לא הגיע למודיעין עילית, בשביל לטעום "מהפולקע" של גוטרמן.. הנכד הביא איתו מסר חד משמעי ותקיף מהגרי"ש אלישיב, שבו הבהיר לגוטרמן בצורה שאינה משתמעת לשני פנים את חוסר שביעות רצונו של הגרי"ש אלישיב, ממצב המקוואות בעיר.

בעוד אנשי גוטרמן "מלקקים" את הפצעים, וראש העיר רוצה לנשום מעט נחת בטקס קביעת המזוזות, בטקס עצמו השתתף שר הדתות יעקב מרגי , הטקס שנערך בלשכה חדשה בעירייה שנתפרה במיוחד עבור חבר העירייה גולן חסידי שאמור לתת מענה עבור התושבים הגרים ב"גני מודיעין".

אותם תושבים, שגרים ב"גני מודיעין" שנמצאת בין מודיעין עילית לחשמונאים, מבקשים ממשרד הפנים כבר שנים ארוכות להתנתק מהעיר, וזאת עקב טענות קשות על קיפוח מצד העירייה שלא בונה להם מדרכות, ותשתיות, ואפילו תאורה וגנים ציבורים אין בנמצא, והררי פסולת, וביוב שזורם ברחובות, בנוסף למפגעי בטיחות שכמה ילדים נפגעו מהן קשות.

את הגפרור לתבערה הצית בראשית השבוע כתב "מעריב" אילן מציק, שבא להתרשם מקרוב מרמת החיים העלובים של התושבים במקום. ל"מעריב" הם סיפרו, "שהם חיים במעיין עזה קטנה ויש האומרים שעזה נראת קצת יותר טוב".

עם מטען הנפץ הגדול הזה הגיעו בערבו של יום רביעי מאות התושבים במקום ללשכתו של ראש העיר, שכאמור היו בעיצומו של טקס "קביעת המזוזה". לשר מהתנועה הקדושה הם עוד נתנו כבוד, וחיכו שיצא אחר כבוד מהמקום. אך לאחר שכבוד שר הדתות הלך לדרכו, ובעוד הסועדים באולם העירייה לוגמים להנאתם ממיטב המשקאות שהיו על השולחן, פרצו לתוך האולם העירייה תושבי "גני מודיעין", ובמקום פרצה מהומה רבתית.

אחד מהמפגינים הוציא את תסכולו על ראש העיר, תןך שהוא זורק לעברו בקבוק מים. חברי העירייה איבדו את עשתונותיהם ובמקום אף פרצה תיגרה בין אנשי עירייה בכירים לתושבים במקום.

כוחות המשטרה שהוזעקו אל המקום מיהרו להוציא בכוח את המפגינים מהמקום, המפגינים המשיכו להפגין זמן רב, מחוץ למבנה העירייה ורק לאחר שהמשטרה הזהירה את המפגינים במקום שתנקוט באמצעים קשים. מיהרו המפגינים להתפזר מהמקום, לא לפני שהבטיחו לנו לחזור ולהפגין.

היה זה השבוע השחור של גוטרמן. התמונות הקשות לא משרתות אותו, לא בעיר עצמה, ובטח לא במישור הארצי, שלשם הוא חולם להגיע.

כמו שזה נראה כרגע, "החלום עוד רחוק מהמציאות"...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר