הוא זכאי

חשיפה: חבר בעמותת דיור שזכתה, יאבד זכאותו

זכאי משרד השיכון, שימו לב: על פי הודעת משרד השיכון, אם נרשמתם בעמותה כלשהי, הפסדתם את ה´זכאות´ מייד ברגע הזכייה במכרז. המשמעות: מאות נרשמים שרצו "לתפוס מקום", כלל אינם מודעים להשלכות הרשמתם, ועשוים ללא ידיעתם לאבד את הזכאות, זו שעבור חלקם שווה הון רב. כל הפרטים (חרדים)

משה גלסנר | כיכר השבת |
(פלאש 90)

זכאי משרד השיכון, אתם אלו שאגרתם את הזכאות שלכם – אולי במשך שנים, הגדלתם עם הזמן את הניקוד, שמרתם על הזכאות מכל משמר, אפילו נמנעתם מרישום בטעות של איזו דירה מהסבתא על שמכם, אבל בימים אלו נרשמתם כחברים בעמותה שאולי בעוד כמה ימים תתברר כזוכה במכרז? איבדתם את זכאותכם ברגע זכיית העמותה במכרז.

הפרטים הדרמטיים האלו מתבררים מהודעה ששלחה בימים האחרונים הגב' שרה צימרמן, מנהלת אגף בכיר נכסים ודיור במשרד הבינוי והשיכון, בתשובה לפנייה שנשלחה אליה בנושא.

מאחורי ההחלטה הנ"ל, עומדת הקביעה, כי חבר בעמותה שזכתה במכרז, נחשב מרגע זה כבעל דירה. זאת אף אם טרם החלו כלל עבודות כשלהן בקרקע עליה עתידה בבוא השנים לקום דירתו, ואולי גם בטרם הסדיר ה'קונה' את חוזהו מול מנהלי העמותה.

ההסבר לכל זה הינו, כי העמותות המתמודדות ברמת בית שמש, אינן עמותות המשווקות את הדירות, אלא עמותות המאגדות את הרוכשים. משכך, כל חבר עמותה הריהו 'שותף' בה. זכיית העמותה במכרז, הריהי כהכרזתו על בעל קרקע לדירה. אדם שכזה אינו עונה על הגדרות משרד השיכון ל'מחוסר דיור'.

גם אם יחפוץ אותו חבר עמותה להתפטר מחברותו בה, ולהכניס חבר אחר תחתיו, עוד בטרם אפילו החלו עבודות הפיתוח בקרקע, לא תושב זכאותו הנשללת באופן אוטומטי. מדובר במסלול ארוך וסבוך, אותו עליו לעבור אל מול משרד הבינוי והשיכון, בכדי לקבל חזרה לידיו את התואר 'זכאי'.

המשמעות הינה קריטית עבור רבים מהנרשמים בעמותות הנ"ל. אלו שמיהרו קודם כל להירשם ו"לתפוס מקום בתור", אך כלל אינם מודעים להשלכות צעד הרישום הטכני לחלוטין שעשו, ב'התפקדותם' התמימה למודעת ההרשמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר