"אתם עושים חילול השם" • תיעוד

'הפלג' חוסמים כבישים; עוברי אורח מתעמתים עם המפגינים

בעקבות מעצר העריק שבילה באילת, יצאו שוב אנשי 'הפלג הירושלמי' להפגנות והתעמתו עם עוברי אורח • שרון עזרן: "אתם עושים חילול השם" • מפגין: "אנחנו כמו המתנחלים" • צפו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בניסן תשע"ו | 08.05.16
(צילומים: שרון עזרן, באדיבות המצלם)

בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבת "שערי תבונה", משה חזן, באילת, בעת שבילה עם חבריו בין מועדונים ופאבים, והעברתו לידי צה"ל בגין היותו עריק לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס, יצאו הבוקר (ראשון) שוב בחורים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי' להפגנות מחאה ברחבי הארץ.

בין היתר הפגינו בחורים ברחובות בר אילן ומאה שערים בירושלים, ברחוב ז'בוטיניסקי בבני ברק, בכביש 4 - מחלף יבנה, בצומת שילת בכביש 443, בכביש 446 בין צומת לפיד לצומת חשמונאים ובכניסה לעיר אלעד.

בירושלים עצרה המשטרה שלושה מפגינים ברחוב בר אילן, שוטר נפגע בראשו מאבן שיידו המפגינים והוא מטופל במקום. הכביש פתוח לתנועה. בבני ברק נעצרו 17 מפגינים שחסמו את כביש ז'בוטינסקי.

המפגינים ניסו לחסום את התנועה ולשבש את סדר החיים אך נבלמו בידי כוחות משטרה כאשר מדי פעם הכבישים נחסמים לתנועה לזמן קצר.

שרון עזרן, שעברה עם רכבה בסמוך לכניסה לעיר אלעד ונאלצה לעמוד כחצי שעה בפקק בעקבות ההפגנה, ירדה מרכבה למקום האירוע והתעמתה עם המפגינים.

"אתם עושים חילול השם", אמרה להם עזרן. "לא צריך שתתגייסו בכח, אבל עכשיו אתם גם מפרים את הסדר הציבורי וגם עושים ביטל תורה, אח"כ אתם שואלים למה הציבור נגדכם".

בתגובה שרו המפגינים "לקדש שם שמיים", טאחד מהם אף אמר: "לא נתגייס לצבא שכזה כל עוד זורם בתוכי דם יהודי, לקדש שם שמים זה להפריע לסדר הציבורי כמו שהמתנחלים עושים... גם לנו מותר...".

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל ערוכה למנוע הפרות סדר, חסימת צירי תנועה ושיבוש מהלך תקין של האירוע הייחודי הזה. אנו מצפים מהנהגת הציבור ומהמארגנים להרגיע את הרוחות ולהביע באופן נחרץ את התנגדותם להפרות סדר. המשטרה לא תאפשר חסימת צמתים וצירים מרכזיים או כל פעולת שיבוש מכוונת של זרימת התנועה. המשטרה פועלת כדי להגן על שלום הציבור, חיי אדם ורכוש ולפיכך תגלה אפס סובלנות כלפי מפירי הסדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר