הראיון שחולל סערה

הרב השווה את ישראל לנאצים ונזרק מהשידור

הבוקר, במהלך דיון ציבורי שהתפתח סביב סוגיית הפגנת החיילים כנגד פינו יהודים, עלה לשידור הרב ישראל אריאל ממכון המקדש בירושלים, ותקף בחריפות את הגירוש, תוך שהוא משווה זאת לחוקי נירנברג. השדרן, רזי ברקאי, ניסה למחות, וכאשר הרב לא התייחס הוא נזרק מהשידור. האזינו לראיון הסוער

הרב אריאל. צילום: פלאש 90

פחות מחודש לאחר שטירונים מגדוד שמשון הצהירו, בעזרת שלט בטקס ההשבעה, כי "שמשון לא מפנים את חומש" וסולקו מהגדוד, הלכו אתמול לוחמי נחשון בדרכם. במהלך פינוי המאחז חוות בן־דוד שבדרום הר חברון, טיפסו שישה חיילים על גג מוצב סמוך והניפו שלט עם הכתובת "נחשון גם לא מגרשים‭."‬

הדבר עורר סערה רבה בצה"ל ומפקד חטיבת כפיר, אל"מ אורן אבמן, שפט שניים מהם ל־30 ימי מאסר בפועל, הדחה מכלל תפקידי פיקוד ולחימה בצה"ל והורדה לדרגת רב"ט. ארבעת החיילים הנוספים בפרשה טענו להגנתם כי היו מעורבים חלקית באירוע ולא עסקו בתכנון ההפגנה. לפיכך היום יובאו ארבעתם בפני מג"ד נחשון ויישפטו בהתאם.

הפרשה עוררה דיון ציבורי סוער ונוקב, במסגרתו הועלה היום לשידור בגלי צה"ל הרב ישראל אריאל, ראש מכון המקדש וראש ישיבת 'בית הבחירה'. הרב אריאל הוא מראשי הקוראים היום לעלייה בטהרה להר הבית.

במהלך השידור אמר הרב אריאל: "המקום היחיד בעולם שמגרשים יהודים בעולם, על פני כל כדור הארץ, זה רק מדינת ישראל. רק בנירנברג החליטו על כך", בתגובה זעם עליו השדר רזי ברקאי וניסה להניאו מלהמשיך לדבר. הרב אריאל המשיך בשלו, ולאחר שברקאי שאל מספר שאלות ולא נענה, הוא הוריד את הרב משידור.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר הרב אריאל כי בשל הרעש שהיה סביבו לא שמע את השאלות, אך הוא אינו חוזר בו מהאמירות.

"חלק מחוקי נירנברג היה ששללו מיהודי את האזרחות, אמרו ליהודים, אתם לא בני אדם, אתם תתי אדם. מה שקורה במדינת ישראל הוא שאתה גם לא יכול לתבוע למשפט, לא שומעים אותך, עושים בך מה שרוצים, מגרשים אותך, הורסים את הבית שלך, העולם הפקר. לא רק שהורסים לך את הבית, גם לא משלמים לך. וזה מה שאמרתי. אינני חוזר בי".

"לצערי כל ערבי עולה היום לשידור ברדיו ומתבטא ככל אוות נפשו, ורק כשיהודי אומר את אשר על ליבו מורידים אותו משידור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר