פרסום ראשון

המשבר בעיריית חיפה: ליצמן הציע ל'דגל' פשרה

במכתב המתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת" מציע שר הבריאות יעקב ליצמן שתי אפשרויות פשרה לסיום המשבר בחיפה. בתגובה להצעה, שלח גפני מכתב לליצמן בו הוא דוחה את ההצעה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן וגפני (באדיבות המצלם)

שר הבריאות יעקב ליצמן יוצא בהצעת פשרה שאולי עשויה לפתור את המשבר בעיריית חיפה סביב מינויו של נציג 'דגל התורה' מיכי אלפר לסגנו של ראש העיר יונה יהב.

במכתב של שר הבריאות, המתפרסם בזאת לראשונה, אותו שלח ליו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני מציע ליצמן שתי אפשרויות לסיום המשבר.

האחת, שסגן ראש העיר מטעם 'אגודת ישראל' אריה בלינטנטל יתפטר היום מחברותו בעירייה ובמקומו יכנס המועמד של דגל התורה הרב אריה זיסמן, והוא זה שיקבל את הסגנות המגיעהכעת ל'דגל התורה' תמורת כך שבפעם הבאה הרב אריה בלינטנטל יהיה חבר המועצה בחצי הקדנציה על חשבונה של 'דגל התורה'.

הצעת הפשרה של ליצמן

הצעתו השניה גורסת כי בליטנטל יקבל כעת את הסגנות גם במחצית השניה של הקדנציה על חשבון 'דגל', ובפעם הבאה תקבל זו האחרונה סגנות לקדנציה מלאה, ללא רוטציה.

"אשמח לקבל את חוות דעתך למכתב שכנראה יביא לשחרור קבלת הסגנות המגיעה לדגל התורה במחצית השניה של הקדנציה ותקועה אצל ראש העיר", כותב ליצמן לגפני.

בתגובה, כתב גפני לליצמן: "מאשר בתודה קבלת מכתבך בנושא הצעות לפתרון המשבר של הפרת ההסכם הקואליציוני בחיפה ותמהתי עליו מכיון שהצעת לי את ההצעות הללו פנים אל פנים ולא היה צורך לכתוב אותם ולהלן תשובתי:"

"לראשונה מאז פעילותינו הציבורית במשך עשרות שנים אנו נתקלים בתופעה פסולה שבה ראש עיר אנטי חרדי פוסל נציג חרדי שנבחר כדין, חתם אתנו על הסכם קואליציוני והודיע כי הוא פוסל את הנציג ודורש למנות נציג אחר במקומו. הרב מיכאל אלפר מייצג את הציבור החרדי בנאמנות ובמסירות אין קץ בנושאים הקדושים והיקרים לנו כמו שבת, חינוך תורני, שירותים דתיים ועוד ועוד והדאגה לפרט מכל החוגים והעדות שהוא לצנינים בעיניו של יונה יהב שאיננו מעוניין בבחירתו לסגן תוך רמיסה של ההסכם שהוא חתום עליו ופגיעה בכבודו של הציבור החרדי ונציגיו".

"לא יתכן כי נציג חרדי שנלחם למען השבת, קודשי ישראל וחינוך ילדינו יסבול ויהיה נרדף על כך, אנו כנציגי יהדות התורה מחויבים לשמור על נציג שכל מטרתו ופעילותו הן המטרות לשמן כולנו נבחרים כאמור. מצב זה מזכיר לי את מאמר הגמרא כי בשעת השמד נלחמים על ערקתא דמסאני; ולכן על אף הכוונות הטובות בהצעותיך אני דוחה אותם מכל וכל מכיון שהרב אלפר הוא יהדות התורה ואיש מאתנו לא יתן בשום מקרה ובכל זמן לפגוע בו ובמה שהוא מייצג. ההצעה היחידה היא שיתכבד יונה יהב ויכבד את ההסכם. היום כולנו מיכי אלפר!"

מכתב התגובה של ליצמן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר