ההשלמה ללימודי 'ליבה' החסרים: חוגי העשרה לציבור החרדי

היה נראה כי המדינה מושכת ידה לחלוטין מלימודי הליבה בלבני המגזר החרדי, אך לא: חוגי העשרה חדשים למגזר החרדי - ולמגזרים מוחלשים אחרים - יתוקצבו בחוק ההסדרים החדש (חרדים, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Zack Wajsgras/Flash90)

מטיוטת חוק ההסדרים הנלווה לתקציב המדינה הבא (2016-17) עולה, כי יוקצו כ–500 מיליון שקל לטובת מימון חוגים לתלמידים חרדים ולתלמידים ביישובים במעמד כלכלי נמוך, ולחוגים ללימודי עברית לתלמידים ערבים.

החוגים לתלמידים החרדים אמורים להעניק להם כלים להשתלבות בתעסוקה - כמעין תחליף לאכיפת לימודי הליבה בבתי הספר החרדיים המתוקצבים על ידי המדינה, מסביר TheMarker המביא את הידיעה.

הענין מנומק בטיוטת חוק ההסדרים באופן הבא: ״מסלול הלימודים האופייני שעובר גבר חרדי אינו מקנה לו מרכיבים מסוימים שיש בהם כדי להועיל להשתלבות מוצלחת בשוק העבודה המודרני - לדוגמה, שימוש במחשב. מטרת החוקים היא לגשר על פערים קיימים ולהעניק הזדמנות לתלמידים להשתלב בעתיד בתעסוקה איכותית״.

כזכור, טיוטת חוק הליבה תוקנה בשבוע שעבר לדרישת המפלגות החרדיות כך שהיא אינה קובעת מנגנון פיקוח ואכיפה לשימוש בתקציב הרגיל, ובינתיים לא נראה כי ה"פיקוח" על התקציב המוזכר, עבור החוגים החדשים למגזר החרדי, יהיה שונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר