התופעה הבני ברקית

פיקוח נפש: "חולים לא הזמינו אמבולנס מחשש להתאספות סקרנים"

אחת התופעות הכי מזוהות עם בני ברק, הסקרנות, זוכה להתייחסות רבנית: "כבר אירעו מקרים שחולים נמנעו להזמין אמבולנס עקב החשש מהתאספותם הלא-מובנת של ילדים ליד הרכב" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Matanya Tausig/Flash90)

יש תופעות שהפכו לחלק בלתי נפרד מהווי-החיים החרדי, ולמרות שכולם מתריעים שיש לעקרן מן השורש - לא חל כל שינוי של ממש בתדירות שלהן.

למשל, תופעה שמוכרת במיוחד בבני ברק היא שכאשר מגיע אמבולנס כדי לפנות חולה לבית חולים, מתאספים סביבו ילדים ומבוגרים. ההתאספות כה גדולה, עד שהצוות הרפואי נאלץ לפעמים "להפעיל מרפקים" בכדי שיהיה בכוחו לפלס דרך בין ההמונים ולהגיע אל החולה.

מלבד הבזיון שנגרם לאותו חולה שנזקק לפינוי, התופעה גם יכולה לגרום לפיקוח נפש אמיתי, כך אומר רבה של רמת אלחנן וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין. "אני יודע לא פעם - שכבר אירעו מקרים שחולים נמנעו להזמין אמבולנס עקב החשש שהתעורר להתאספותם הלא-מובנת של הילדים ליד הרכב".

"נכון שבמקרים כגון אלה גוברת מידת הסקרנות בליבו של אדם, אך לשם מה באנו לעולם אם לא כדי להתגבר על עצמנו, ולהיטיב עם הבריות, ובמקרה זה ההטבה היותר גדולה שאפשר לעשות עם החולה היא להתרחק עד כמה שאפשר מהאמבולנס ומהצוות הרפואי שבא לטפל בו" נאמר בעלון שהביא את דברי הרב.

הרב זילברשטיין הביא סימוכין מסוף פרשת בהעלותך, שם אומרת התורה "והענן סר מעל האוהל והנה מרים מצורעת", כלומר, אומר בעל הטורים, "שכדי לא להוסיף בזיון על בזיון הצרעת של מרים, סר הענן מעל האוהל, כדי לא לראות במפלתה".

"אנשי ההצלה עצמם טוענים שהילדים והמבוגרים המתאספים מפריעים להם בטיפול בחולה. "מה קורה כאן"? - הם מזדעקים; "כמה פעמים צריכים לבקש מאנשים שלא יעמדו במקום כזה?! זה נכון שאירוע עם אמבולנס ועם נורות אדומות מהבהבות מושך את תשומת הלב, אבל מי כמונו - יהודים חרדים - צריכים לדעת שכאשר מדובר בפיקוח נפש צריכים כל העניינים לזוז הצידה". במקום שהמבוגרים יקחו את הילדים הצידה, הם עוד שוהים במקום ומפריעים לנו לטפל בחולים", אומרים אנשי ההצלה, ומביעים את תקוותם שהציבור יהיה מבוגר דיו כדי להבין שלפעמים מדובר בדקות, ואפילו שניות, כל כך יקרות, ואם צריכים לבזבז כוח הרי שעדיף לעשות זאת על הטיפול הרפואי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר