חוזרים לרצח המזעזע

שלב אחר שלב: כך נרצח הבבא אלעזר על ידי 'מבקש ברכה'

חמש שנים לאחר הרצח שזיעזע את היהדות החרדית, חוזר "כיכר השבת" לרגעי הדרמה עם ההודעה על הפגיעה בחייו של הבבא אלעזר, המראות הקשים ושאגות הכאב של המאמינים ההמומים (מיוחד)

רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל (צילום רפרודוקציה: מאיר אלפסי)

ההלם, הבכי והאבל • שלב אחרי שלב של הרצח שזיעזע את היהדות החרדית: כ"ז בתמוז תשע"א, 5 שנים לאחור. סמוך לחצות הלילה, בעיצומם של ימי "שלושת השבועות" בהם עם ישראל מתאבל על חורבן בית המקדש, החלו להתקבל דיווחים בכלי התקשורת הפופולרי באותם ימים במגזר החרדי - קבוצות ה-BBM, על אירוע חריג סמוך למעונו של הבאבא רבי אלעזר אבוחצירא.

הרגעים הראשונים לאחר הרצח (באדישות חדשות 2)

עד מהרה התברר, לדאבון הלב, כי לא מדובר בעוד דיווח שוטף, והידיעה המזעזעת פשטה כאש בשדה קוצים באישון ליל - הבאבא הנערץ, רבי אלעזר אבוחצירה, נפצע באורח אנוש מדקירות בלבו. דקות לאחר מכן יצאה הבשורה הקשה שבישרה על ניצחון האראלים את המצוקים, הבאבא נרצח באכזריות בעת שניסה להתפלל לזכותו של הרוצח שהגיע אליו בשעת קבלת הקהל בביתו.

הכאב הגדול בהלוויה (צילום: פלאש 90)

בתיעוד שהתפרסם ימים ספורים לאחר מכן פורסם בחדשות 2, שניות ספורות לאחר הרצח, נראו תלמידיו ההמומים של הרב כשהם מנסים לתפוס את הרוצח. מאוחר יותר התבררה זהותו: אשר דהן, בעל חזות חרדית בן 42 מאלעד, שהגיע לבקש את ברכתו של הרב המקובל.

תמונה נדירה של פני הנרצח (ארכיון)
רבי אלעזר אבוחצירא עם מרן הגר"ע יוסף (ארכיון)

תלמידיו של הרב פרצו בזעקות שבר: "הוא דקר אותו בלב, לא!", תלמידים אחרים נשמעו מבוהלים ונרעשים כשהם מנסים בהיסטריה לברר אם הרב בחיים ואם ניתן להציל את חייו. דקות לאחר מכן פונה הרב לבית החולים באמבולנס כשמצבו מוגדר אנוש והוא מורדם ומונשם. למגינת הלב, 4 הדקירות של הרוצח שכוונו ללבו של הרב, היוו פגיעה אנושה והרב השיב את נשמתו הטהורה לבוראו זמן קצר לאחר חצות הליל.

לאחר שהרוצח אשר דהן ניסה להימלט מזירת הרצח, תלמידיו ההמומים של הרב תפסו אותו כשהוא מגואל בדמו של הרב והפליאו בו את מכותיהם. ניידת משטרה שהוזעקה למקום בודדה את הרוצח ועצרה אותו.

בית רבי אלעזר, בליל הרצח (צילום: כיכר השבת)

לאחר שפשטה השמועה על מותו של הבאבא, התאספו מכל הארץ מאות מתלמידיו ההמומים ליד ביתו בו נרצח, והתקשו לעכל את הבשורה הקשה. "לא מאמינים שרבי אלעזר איננו", הם אמרו אז לצלם "כיכר השבת", וגעו בבכי.

מסע הלוויה: "אוי לאותה בושה, היה צריך לקחת מהבכירים"

ה'בבא ברוך', האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירה הספיד בבכי את רבי אלעזר: "אוי לאותה בושה, אוי לאותה כלימה. מה אומר ומה אדבר? יש הרבה מה לומר, אבל הראש מבולבל. אנחנו לא יכולים להיכנס לחשבונות שמים. הוא ישתבח שמו עושה מה שהוא חושב לעשות, בלי לשאול את אף אחד. גזרות קשות נגזרות על עם ישראל, והוא רצה לבטל אותן. כמו שביטל עלינו הרבה גזירות. איך יבטל אותן? היה צריך לקחת אחד מהבכירים".

"אנחנו מבקשים ממך רבי אלעזר: תעלה לפני כיסא הכבוד ותתפלל על עם ישראל. תתפלל על המשפחה כולה. תתפלל על בניך, בנותיך, נכדיך והרבנית", סיים האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירה.

ההספד של מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל (צילום: כיכר השבת)

רבי פנחס, בנו ממשיך דרכו של הנרצח, התייפח בבכי: "אבא. הקדוש ברוך הוא מדבר איתנו עם קולות של כוח, של כאב, של קושי. היה לו כוח לא לישון, ולא לאכול, רק למען הציבור, למען התורה, למען שמירת העיניים, למען עבודת השם. מי יודע חשבונות שמים? משפטיך תהום רבה. כמו שבתהום לא רואים את הסוף, כך גם את המשפטים של השם. יש דברים שלא מבינים. יש מסעות לא מובנות, אבל בסוף הכל מובן. אנחנו יודעים שהשם מנסה אותנו עכשיו. צריך לדאוג לאמא, אמא הגדולה שעכשיו היא אלמנה. אמא הגדולה שלנו היום אלמנה".

הרב שנרצח בעריכת כפרות (ארכיון)

הרב פנחס תיאר רגעים בלתי נשכחים במחיצת אביו, כשדמעות זולגות מעיניו. והקהל, בכה יחד איתו. לאחר מכן עבר מסע ההלוויה לרחבת ישיבת "פורת יוסף" שם נשא דברי הספד נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל.

"רוח אפינו משׁיח ה' נלכד בשחיתותם אשר אמרנו בצלו נחיה בגוים", פתח מרן הרב עובדיה, בציטוט מתוך מגילת איכה. "כמו ששקעה השמש בחצי היום, ככה דאבוננו, צר לנו מאוד".

לאחר ההספדים ליוו את הבאבא הרב אלעזר אבוחצירה עשרות אלפים במסע ההלוויה שהסתיים בהר הזתים שם נטמן גופו הקדוש.

אשר דהן בבית המשפט (צילום: הרצל יוסף - ynet)

ימים ספורים לאחר מכן הוגש כתב אישום חמור נגד אשר דהן שביצע את הרצח המזעזע, חודשים לאחר מכן נקבע כי דהן כשיר לעמוד לדין למרות שהיה מטופל אצל פסיכיאטרים, בעקבות כך נגזר על הרוצח השפל מאסר עולם. בפתח דיון בבית המשפט בו הורשע הרוצח, שוחח דהן עם כלי התקשורת שנכחו במקום. כשנשאל "מה שלומך?", השיב: "אני מרגיש ברוך השם בסדר".

מסע ההלוויה (צילום: פלאש 90)

כשנשאל אם מצטער על מה שעשה, השיב דהן: "ודאי. ההרגשה קשה על מה שעשיתי, וגם על המעצר. אם הייתי מחזיר את הגלגל אחורה ודאי שלא הייתי מעיז אפילו לא לנקוף אצבע", הוסיף.

עם הרב משה בנטוב (ארכיון)

דוד, ממאמיניו של רבי אלעזר, שוחח היום (שני) עם "כיכר השבת" וסיפר על התחושות הקשות, 5 שנים אחרי: "זה נראה שעבר הרבה זמן, אבל בשביל אדם שחי את הרב ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו החוסר בלתי נתפש. על כל צעד שהייתי עושה הייתי מתייעץ איתו, הוא היה המנהיג שלנו בכל פרט, הכל היה על פיהו. הוא חסר לנו היום בדיוק כמו שהיה חסר לנו מיד לאחר הרצח, שום דבר לא השתנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר