פרסום ראשון

בג"ץ דורש: למנות אשה לתפקיד סמנכ"ל בתי הדין הרבניים

בג"ץ דורש מבתי הדין הרבניים למנות אישה לתפקיד הסמנכ"לית וטוען שזה "עשוי להביא תועלת רבה". גורמים בבתי הדין תוקפים בחריפות את התערבות בג"ץ במערכת בתי הדין הדתית (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא בתי הדין עם דייני בית הדין הגדול (צילום: יעקב כהן)

פרסום ראשון: בית המשפט העליון קובע כי לראשונה יש למנות אשה לתפקיד סמנכ"ל בתי הדין הרבניים.

מספר ארגוני נשים עתרו בשנה האחרונה לבית המשפט העליון בדרישה למנות מנכ"לית לבתי הדין הרבניים. במהלך הדיונים הציע מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס למנות סמנכ"לית לבתי הדין ובתמורה העותרות ימחקו את העתירה.

כעת, שלושה שופטים, בראשות המשנה לנשיאה אליקים רובנשטיין, קבעו כי בתי הדין הרבניים יחוייבו למנות אשה לתפקיד הבכיר של סמנכ"לית ומבלי קשר החלטתם באשר לעתירה האם יש לפתוח את ההתמודדות של נשים לתפקיד המנכ"ל כבר התקבלה החלטה שאשה תוכל להתמודד.

מנכ"ל בתי הדין שמעון יעקבי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בהחלטה כתבו שופטי העליון: "פני אשה בתפקיד בכיר בבית הדין הוא - כאמור בהחלטתנו - דבר העשוי להביא תועלת רבה מכל הבחינות, הן בממשך עם עולם הדייני והן בממשך עם הציבור הנזקק לבתי הדין".

לדבריהם: "50% מבאי בתי הדין הן נשים. ואין כידוע נשים דיינות".

גורמים במערכת בתי הדין הרבניים תקפחו בחריפות את ההחלטה בשיחה עם "כיכר השבת": "צריך לעשות סוף להתערבות של בג"ץ במערכת השיפוטית המקבילה ולפגיעה בעצמאותה של מערכת השיפוט הרבנית. לא יעלה על הדעת שבית המשפט העליון יחרוג מסמכותו וינהל גם את מערכת בתי הדין הדתית".

גורמים בכירים במערך בתי הדין ובמשרד הדתות אמרו ל"כיכר השבת" כי "משמעות הדברים של בג"ץ הנם שיש למנות אישה לתפקיד הסמנכ"לית ואם לא נעשה זאת עד סוף אוגוסט הרי שבג"ץ יחייב זאת בכוח, בעקבות כך אנחנו נערכים למנות אשה לתפקיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר