ההתאגדות הגדולה

פרסום ראשון: עשרות משגיחי כשרות הצטרפו להסתדרות

מאות משגיחי כשרות מכל רחבי הארץ הצטרפו היום להסתדרות במטרה להיאבק בניסיון להפכם לעובדי קבלן. מדובר בהתאגדות שנועדה להיאבק על זכויותיהם של משגיחי הכשרות (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
משגיחי הכשרות בכינוס (באדיבות המצלם)

מאות משגיחי הכשרות הצטרפו להסתדרות: בכנס אזורי ראשון מסוגו של משגיחי כשרות מכל רחבי הארץ, נורתה יריית הפתיחה להתאגדות המשגיחים הגדולה מאז הקמת המדינה, במסגרתה צפויים משגיחי הכשרות להוביל מאבק נרחב לשמירה על זכויות משגיחי הכשרות, ובראשם למנוע את הניסיונות להפוך את משגיחי הכשרות לעובדי קבלן. מאות משגיחים הצטרפו להסתדרות בימים האחרונים.

הרקע לחשש הכבד בקרב משגיחי הכשרות נעוץ בפצצת הזמן התלוייה ועומדת נגדם מאז פסיקת בג"ץ לפני מספר חודשים, אז נקבע פרק זמן של 24 חודשים למדינה להסדיר את עבודתם של משגיחי הכשרות בהתאם להחלטות והמלצות וועדות קודמות שעסקו בנושא.

כעת חוששים משגיחי הכשרות מפני פתרונות של הקמת חברות כוח אדם שישלמו למשגיחים שכר מינימום וישיאו רווחים לכיסם על חשבון תנאי העבודה של המשגיחים.

יצוין כי בשבועות האחרונים מתכננים במשרד הדתות בשיתוף פעולה עם ההסתדרות להקים חברת כוח אדם שתעסיק את כל משגיחי הכשרות במדינה במקום העסקה ישירה על ידי בעלי העסקים, כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

ממידע שהגיע לידי "כיכר השבת" עולה כי משגיחי הכשרות עצמם מתנגדים להעסקה על ידי חברת כוח אדם, וחלק ממשגיחי הכשרות בארץ סרבו לקיים מפגש עם ההסתדרות קודם שהגורמים בהסדרות יצהירו על כוונותיהם בכתב.

במרכז הכנס עמד נאומו המרגש של יניב שפירא, רכז המשגיחים הארצי שדיבר על מצבם של המשגיחים. "אנחנו יודעים כמה הקרבה, עמל ויגיעה יש לכל אחד ואחד בעבודתו. משגיח עוסק במסגרת תפקידו שעות רבות בעבודת כפיים מפרכת, רחוק מאוד מהתדמית שעשו לנו בתקשורת במשך שנים, של מי שבאים להסתובב במסעדות, לאכול ולקחת כסף".

שפירא הדגיש כי המשגיחים שואפים להגיע באמצעות ההסתדרות לסכם קיבוצי בדרכי נועם, אבל לא תיעשה פשרה על חשבונם של המשגיחים גם במחיר של עיצומים. "לא נחשוש לנקוט בפעילות ארגונית שתבהיר לכל מקבלי ההחלטות כי כל הסדר מעמד המשגיחים החדש יהיה בשיתוף ההסתדרות ולא מעל לראשי המשגיחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר