"גל הסתה זדוני" - עבודות הרכבת בעיתונים החרדים

המתיחות הפוליטית של סוף השבוע האחרון סביב עבודות הרכבת בשבת ביוזמתו של שר התחבורה ישראל כץ גרם לזעם במפלגות החרדיות ולכותרות נזעמות ביומונים הבוקר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: סופיה גורדון, פלאש 90)

הבוקר (ראשון) מקדישים כצפוי ביטאוני סיעת "יהדות התורה" את הכותרת הראשית למשבר הרכבת וחילולי השבת כמו גם למשבר בממשלה שנוצר בעקבות כך.

עיתון 'המודיע' מדווח על "תחושת סיפוק בקרב עם מקדשי שביעי ממניעת חילול שבת". בכתבה מתאר העיתון את השתלשלות המגעים בין לשכת ראש הממשלה לנציגים החרדיים ונציגי משרד התחבורה ואנשי רכבת ישראל כשלאחר מכן הובאה חוות דעתם של הרבנים הראשיים לישראל. לסיום מצטט המודיע את השר יעקב ליצמן לפיו השבת הינה ערך עליון ועליו לא ניתן להתפשר כשבמקביל מחמיא לראש הממשלה על החלטתו. העיתון מקדיש גם מסגרת מיוחדת להסתה התקשורתית הרווחת בימים האחרונים כמגד הציבור החרדי בעקבות ההחלטה על שמירת השבת.

בעיתון יתד נאמן ממשיכים את הקו הלוחמני של יו״ר התנועה ח״כ משה גפני והולכים על ראשו של שר התחבורה ישראל כץ, אותו מאשימים ביצירת המשבר. "שר התחבורה הצית גל הסתה. זדוני" נכתב בכותרת ראשית לצד מאמר מערכת נוקב על השקר הגדול של כץ המבקש לטענת העיתון הליטאי לרשת את מקומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הרצחת וגם ירשת?", תוהה יתד נאמן בסיכום המאמר.

בעיתון המבשר כותרת מינורית יחסית לפיה "לדרישת המפלגות החרדיות ראה"מ עצר את חילולי השבת". המבשר מצטט את הערכתם של שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש, נוכח החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן את התקפתו החריפה של יו''ר וועדת הכספים ח״כ משה גפני על שר התחבורה ישראל כץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר