הרב שנחשד ב"שליחת מיילים" מדבר

"הם אחזו בציון רבינו והבטיחו שירצחו אותי במיתה משונה"

הרב יואל פוקס נחשד ב"שליחת מיילים" נגד מנהיג "שובו בנים" והוכה נמרצות על ידי חסידים בקברו של רבי נחמן מברסלב. "אין לי ספק בכלל שהם באו לרצוח אותי" הוא אומר ל"כיכר השבת" (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב פוקס על רקע הציון באומן (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

בלעדי: הרב יואל פוקס, מנהל מוסדות ברסלב בבית שמש שהוכה בסוף השבוע האחרון באומן שבאוקראינה על ידי תומכי הרב אליעזר ברלנד, מדבר לראשונה בראיון ל"כיכר השבת", ומשחזר את הרגעים בהם אויים על ידי החסידים ב"רצח במיתה משונה" סמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב.

לדבריו של הרב פוקס, כבר בליל שבת התאספו סביבו כעשרה צעירים שתקפו אותו מילולית. הדבר אירע לאחר תפילת ערבית, אולם כאשר הצעירים ניסו להכות אותו, הרב המקומי, הרב יעקב ג'אן, הגן עליו בגופו ומנע מהצעירים לפגוע בו. מאוחר יותר, כאשר הרב פוקס כבר היה ללא ההגנה של הרב ג'אן, הוא ספג מטח אבנים מהחבורה.

העימות הסלים למחרת, ביום שבת. הרב פוקס מספר כי שמע שרצה שמועה לפיה הוא מואשם בכך ששלח מיילים נגד רבם, הרב אליעזר ברלנד. בצהריי השבת, בזמן תפילת מנחה, "בעת שספר התורה היה פתוח על הבימה" מתאר הרב פוקס, "ניגש אליי אחד התוקפים, אחז בציונו של רבינו (רבי נחמן מברסלב. ח.א.) ונשבע לרצוח אותי במיתה משונה עוד היום".

הרב פוקס מספר כי לאחר שיצא ממקום התפילה, התאספו סביבו מספר צעירים והחלו להכותו פיזית. "הם באו לרצוח אותי, זו לא הפעם הראשונה שאני סופג מכות חזקות, אבל הפעם הם ממש באו לרצוח. צעקו לי ביידיש, "יואלי תכין צוואה, אתה מת". רק בחסדי שמיים התערבו מספר אברכים קדושים שהיו באזור והרחיקו את התוקפים".

"הם באו עם רצח בעיניים" הוא משחזר, "אין לי ספק בכלל שהם באו לרצוח אותי. הם בעטו בי בכל הכוח בבטן ואז הטיחו את ראשי מצד לצד. אחד מהם לקח לי את המשקפיים וריסק אותם, בעוד חברו קרע לי את הקפט'ן בעיצומה של שבת קודש". הרב פוקס מספר כי הצעירים צעקו לעברו בין היתר: "אנחנו נרצח אותך ונזרוק את הבשר שלך לנהר התשליך".

לאחר השבת, מספר הרב פוקס, ניגש אליו אחד התוקפים וביקש את סליחתו - לטענתו, לאחר שהתברר לו כי הרב פוקס לא שלח את המיילים המדוברים. "צעקתי עליו צעקות נוראיות, איך אתה לא מתבייש? לרצוח יהודי רק בגלל שחשדת שהוא שולח מיילים? ואם אני הייתי שולח את המיילים נגד הרב שלך - מגיע לי למות?!".

לדבריו, הצעירים צעקו כי "בראש השנה יהיה כאן רצח, אנחנו נרצח את החשינים (הרב יום טוב חשין והרב אליעזר חשין ח.א.), אתם לא תצליחו לברוח". הוא מזהיר כי מדובר בעליית מדרגה באלימות שיש לתת עליה את הדעת: "לפני שהם ירצחו מישהו".

"אני רוצה להודות לכל הקהילה הקדושה באומן, עשרות המשפחות שמתגוררות במקום מכל גווני הקשת של ברסלב, כולל כאלו שרחוקים מאוד מהמאבק הזה, שעמדו לצידי ותמכו בי הן בליל שבת בעת שספגתי את האיומים והן בשעת המכות כשהצילו אותי, כולם שם מבינים שהאלימות מסוכנת מאוד ולא ניתן להמשיך ככה, ואני חייב להם הכרת הטוב" הוא אומר.

"התרעתי בפני העסקנים באוקראינה ובארץ על הדבר הזה, למרות שאני לא קשור למאבק המתנהל נגד הרב ברלנד", מספר הרב פוקס ומוסיף כי "זה לא משנה מה חושבים על רבנים של אחרים, מותר להתווכח, אבל אסור לנו בשום אופן להיגרר לאלימות שכזו, זה חייב להיפסק, מותר להתווכח אבל אסור להיגרר לרצח" הוא מתריע.

הרב פוקס שב ואומר כי למרות שאינו מתערב במאבק "שמנוהל על ידי רבנים ומשפיעים גדולים בברסלב", הוא סבור שהידרדרות להסתה לרצח היא "סכנה חדשה שלא הייתה כמותה ביהדות", כדבריו: "מספיק להם לחשוד בי בשליחת מיילים כדי לרצוח אותי, הם לקחו אותי לבית דין או לסנהדרין שהורה שצריך לרצוח אותי? וכי זו מה שהיהדות מלמדת אותנו?" הוא אומר.

לסיום, חוזר הרב פוקס וקורא למנהיגי קהילת שובו בנים להתעורר ולהתריע בפני הצעירים בקהילה, "לפני שיהיה מאוחר".

משובו בנים נמסר: "אנשים שמשתלחים בצורה כזאת על גאון וצדיק בישראל באים בצעקת הקוזק הנגזל. ידוע לכולם שמורינו הרב שליט"א סולד מכל אלימות שהיא אבל כשקבוצה שולית ובוטה מתנהגת באלימות פיזית ומילולית מתחילת מאבקם ברב שלנו כשהשיא שלהם היה כשהאיש שהתחיל את הלכלוכים נגד הרב ירה יחד עם אחיו באש חיה לתוך בית של משפחה עם ילדים בתוככי מאה שערים, כשאלה מתלוננים על מספר מכות שקיבלו מאיזה צעיר שלא שלט בעצמו ואפילו לא נזקקו לטיפול רפואי מדובר בשיא הצביעות. כשהאנשים האלה עושים הכל כדי שהרב ברלנד יישאר במעצר שלא יתפלאו שאין מי שיעצור צעירים כאובים מלהגיב. כשהרב היה בחוץ הוא תמיד מנע בכל דרך שהיא אפילו בגופו שצעירים לא יגיבו להתקפות נגדו ולא יפגעו באויבים והחולקים שלו. עם הזמן שהרב נשאר במעצר הדברים מתחילים לאבד שליטה וזה הפסד של כולם"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר