הסערה בנתיבות

"לא זרקנו את המנהל של 'הרנטגן' לכלבים, שיבצנו אותו במוסד אחר"

יומיים לאחר הפרסום ב'כיכר השבת' על הסערה במוסדות הרב איפרגן בנתיבות, גורם ברשת החינוך של ש"ס מסביר: "שיבצנו את המנהל במוסד חלופי, לא זרקנו אותו לכלבים". ומי מנסה לפגוע בשמו של המנהל? (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרנטגן, ארכיון (צילום: ג'ורג נובומינסקי, פלאש 90)

הסערה המתחוללת בחצרו ובמוסדותיו של 'הרנטגן' לא נרגעת: בימים שאחרי הפרסום ב"כיכר השבת" על התסיסה במוסדותיו של הרב יעקב איפרגן (הרנטגן), מתברר כי יש מי שמטיל את האשם על ליאור שאער, המנכ"ל 'המתפוטר', כביכול הוא העומד מאחורי הפרסום.

בימים האחרונים, בקרב חלק מבני הקהילה הופצה שמועה - שקרית - כי שאער שלח הודעת סמס למעסיקו לשעבר, הרנטגן, בה הוא לכאורה מטיח כלפיו הערות משפילות. על פי השמועה המדוברת בקהילה בנתיבות, שאער כתב כביכול ל'רנטגן' "תוריד את הכיפה, אתה נוכל". שאער עצמו הכחיש באזני מקורביו כי כתב ניסוחים חמורים שכאלה, ואכן - הודעה כזו לא נשלחה על ידו.

כזכור, ב'כיכר השבת' נחשף כי בימים האחרונים ישנה תסיסה בקהילת הרנטגן בנתיבות, לאחר שמנהלי תלמוד התורה ובית הספר לבנות עזבו את תפקידם, ככל הנראה בעקבות מינויו של אחיו של ראש העיר, יצחק זוהר למנהל המוסדות במסגרת התחממות היחסים בין ראש העיר לבין הרנטגן.

מי שבפועל אישר את עזיבת הבכירים הם אנשי רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס, שליאור שאער, נחשב לפעיל בולט ביותר בה וגם עמד מאחורי עמדת הרנטגן לתמיכה במועמד ש"ס לראשות העירייה בבחירות 2013 - אייל מסיקה.

אלא שגורם בכיר ברשת ששוחח עם "כיכר השבת" בימים האחרונים מתנער מהטענות כי בכך שרשת 'בני יוסף' (מעיין החינוך התורני), הבעלים הרשמי של מוסדות החינוך שבקהילת הרנטגן, אישרה את פיטוריו של שאער, היא הפנתה עורף לאחד מאנשיה כ"מחווה" לראש העיר יחיאל זוהר המאותתת על רצונה בסיום הקרע המתמשך ביניהם.

"הדברים הללו מופרכים מכמה סיבות", טוען הבכיר ומוסיף כי "אין מצב בעולם שאנחנו, כרשת חינוך וכמפלגה, העומדים בקשרים תקינים והכרחיים עם כל חצרות הרבנים, מסוגלים בכלל להעלות על דעתנו את האפשרות לסרב לבקשתו של מנהיג קהילה. המדיניות של הרשת היא שאם הנהלת המוסד או החצר לא מסתדרת עם הצוות, אנו נשמעים לאנשי הקהילה".

הגורם מוסיף ואומר "לא זרקנו אותו לכלבים, אנחנו סידרנו לו עבודה טובה יותר המתאימה לכישוריו".

כמו כן, הגורם מצהיר חד משמעית כי הפיוס עם זוהר, ראש העיר המכהן, הוא בהחלט דבר חיובי, אך "זה אינו נראה באופק, לעת עתה. גם כשיתרקם לו מתווה של שלום כולל בנתיבות, ברור שהוא לא יתחיל דווקא מול גורם - בכיר ככל שיהיה - שאינו מהקהילה החרדית בעיר. יש לנו הרבה עבודה לעשות כדי שתהיה אחדות קודם כל בין כל החרדים בישוב", הוא מסיים את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר