"כולם מוזמנים"

התקפה חילונית נגד מאוחדת: "מעניקה הטבות לציבור החרדי"

כתב ידיעות אחרונות הציג את עצמו כתושב תל־אביב וביקש להצטרף לביטוח המשלים, ונענה כי הקופה איננה מאפשרת את ההטבות הללו. כאשר התקשר כתושב מיישוב חרדי הסכימו לקבל אותו בזרועות פתוחות (חרדים)

מרפאות מאוחדת בירושלים (צילום: יחצ)

מאוחדת טובה לחרדים, ומעניקה להם חוגי העשרה מסובסדים, זו העילה שבגינה תקף עיתון ידיעות אחרונות את התנהלות קופת החולים מאוחדת.

מהכתבה עולה כי לקוחות מאוחדת בריכוזים החרדיים ובהם בבית שמש, ביתר עילית, קרית ספר ואלעד, המחזיקים בביטוח בריאות משלים זוכים לחוגים שונים כמו קפוארה, מחול יצירתי, התעמלות אקרובטית, דרמה ומשחק וכן שיעורי שחייה - וכל זה במחיר מסובסד.

לטענת כתב ידיעות אחרונות, הוא התקשר למוקד של קופת חולים מאוחדת, הציג את עצמו כתושב תל־אביב, ביקש להצטרף לביטוח המשלים, ונענה כי הקופה איננה מאפשרת את ההטבות הללו. כאשר התקשר והציג את עצמו כתושב מיישוב חרדי הסכימו לקבל אותו בזרועות פתוחות.

בדיקה העלתה כי ביישובים החרדיים יש התעניינות רבה בחוגים הללו, שמיועדים כנראה בעיקר לילדים אבל למבוגרים שמצטרפים מובטח מסלול נפרד לנשים ולגברים.

גורמים במאוחדת טוענים שהיו ניסיונות לפתוח חוגים כאלה גם במקומות אחרים, אך לא היה ביקוש. "בתל־אביב למשל", טענו, "אין התעניינות". לדבריהם, הקופה אינה מסבסדת את החוגים אלא משמשת מעין מועדון לקוחות, ובכך מצליחה להשיג עבורם חוגים בהנחה משמעותית.

נוכח התלונות הוציא משרד הבריאות טיוטה של חוזר מנכ"ל שאוסר על כל קופות החולים לתת הנחות לחוגים שאינם קשורים לביטוח המשלים - ובכל מקרה - לנהוג בשיוויוניות כלפי כל המבוטחים.

בקופ"ח מאוחדת הדפו את הטענות והגנו על ההחלטה לצ'פר את לקוחותיהם החרדיים ואמרו כי "אנו מפעילים סדנאות קידום בריאות בפריסה ארצית ובנגישות לכל הלקוחות. הסדנאות נועדו לעודד אורח חיים בריא וזו אחת ממטרותיה המרכזיות של הקופה. אין כל אפליה בין הלקוחות וכולם מוזמנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר