הפלג איים וקיים

"אפס סובלנות": כ-50 עצורים בהפגנות תמיכה בעריק חרדי

מאות בני אדם מפגינים בירושלים ובני ברק נגד מעצרו של אברהם פערזיכרטר שנעצר כשגילגל פח בוער לכביש והתגלה כעריק מצה"ל. המשטרה עצרה עשרות; "נגיב באפס סובלנות". צפו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בשבט תשע"ז | 07.02.17
ההפגנה בבני ברק (צילום: כיכר השבת)

מאות פעילי הפלג הירושלמי ותומכיהם מפגינים הערב (שלישי) בצמתים מרכזיים בריכוזי הציבור החרדי, זאת בעקבות מעצרו של הבחור אברהם פערזיכרטר (24) תלמיד ישיבת 'בריסק' של הגרא"י סולובייצ'יק, העריק מצה"ל. פערזיכרטר נעצר אמש בשעה שדחף פח אשפה אל מרכז כביש במהלך הפגנה בשכונת מאה שערים בירושלים. לאחר מעצרו, התברר כי הינו עריק מזה כ-4 שנים, והוא הועבר למשטרה הצבאית.

ההפנות בבני ברק (ישראל כהן, כיכר השבת)

המעצרים בירושלים (חדשות צב"מ)

בתגובה, הורה הגאון רבי שמואל אוירבך לתלמידיו לצאת למחאה על "דבר מעצרו של הבחור שסירב לשתף פעולה עם שלטונות הצבא".

ההפגנה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהפגנה בבני ברק, שנערכה בצומת הרחובות רבי עקיבא וז'בוטינסקי, התלהטו הרוחות והמשטרה עיכבה לחקירה לפחות חמישה עשר מפגינים. גם בירושלים עוכבו מספר מפגינים, ונכון לשעה זו עומד מספר העצורים בהפגנות ברחבי הארץ על קרוב ל-50 בני אדם.

קצין משטרה שהותקף לכאורה על ידי נער חרדי במהלך ההפגנה כביש 4. הנער נעצר (צילום: דוברות המשטרה)

ממשטרת מרחב דן נמסר כי "בהמשך להפגנה הלא חוקית בצומת הרחובות זבוטינסקי רבי עקיבא, עד כה נעצרו 15 איש. הצומת ממשיך להישאר פתוח למרות ניסיונות המפגינים לחסום אותו. למרות שההפגנה עצמה ללא אישור, איפשרה משטרת ישראל את חופש הביטוי. עם זאת, המשטרה תגיב באפס סובלנות כלפי כל ניסיון לחסום כבישים ולהפר את שגרת החיים".

מפגינים בצומת שילת (באדיבות המצלם)

מדוברות משטרת ירושלים נמסר כי "במספר מוקדים מתקיימות הפגנות חרדים על רקע הגיוס לצה"ל: בצומת בר אילן -כמה עשרות חרדים חוסמים את הציר לסירוגין. בעקבות זאת ישנם שיבושי תנועה לאורך הצירים הסמוכים. כמו כן בוצע נסיון לחסום את כביש 38 . משטרת ישראל ערוכה בכלל המוקדים לשמירה על הסדר הציבורי והסדרת התנועה".

מדוברות משטרת לכיש נמסר: "משטרת ישראל תפעל בנחישות כנגד כל מקרה בו יופר הסדר הציבורי ומקרה בו תקום סכנה למשתמשי הדרך. מחאה היא זכות דמוקרטית ומשטרת ישראל תאפשר קיומה של זאת, אך הפרת הסדר ופגיעה בשלום הציבור הנה עבירה פלילית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר