סערת 'המזון הבריא' בישיבות

הסכמות בין ליצמן ל'דגל': תקנות המזון יוקפאו, תוקם ועדה

במהלך הפגישה החשאית בין השר יעקב ליצמן לבין חברי ועדת הרבנים של 'דגל התורה' ונציגי ישיבת 'חברון' הושגה הסכמה על הקמת ועדה משותפת ועל דחיית אישור תקנות המזון בישיבות (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן על רקע ישיבת חברון (צילום: באדיבות: א.י.ש. ו-י.ח., יונתן זינדל - פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת": בשבועות האחרונים סערה המערכת הפוליטית החרדית סביב סוגיית תקנות המזון כאשר שר החינוך נפתלי בנט ושר הבריאות יעקב ליצמן הובילו את המהלך המהפכני הנוגע לבריאות האוכל המוגש בישיבות קטנות, אלא שעד מהרה התברר כי קיימת התנגדות עיקשת של ראשי ישיבות ומנהלי מוסדות לשינויים - זאת ללא תקציב מיוחד המיועד לנושא.

הוויכוח על נחיצות התקנות במוסדות החרדיים הפך למחלוקת בסיעת יהדות התורה כאשר ח''כ יעקב אשר היה זה שהוביל את ההתנגדות התקיפה.

בשלב מסויים ביקש ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך לעלות את הנושא לדיון בוועדה לאישור אולם בשל ההתנגדות, הדיון נדחה עד שיגיעו להסכמות.

כעת נראה כי בפגישה החשאית שהתקיימה בסוף השבוע האחרון ושנחשפה ב"כיכר השבת" בין השר יעקב ליצמן והרב יצחק גולדקנופף לבין חברי וועדת הרבנים של 'דגל התורה' בירושלים, בראשות חבר המועצת הליטאית הגר"ד כהן ראש ישיבת חברון, הגר"ב סולובייצ'יק, הגר"י חברוני, ראש ישיבת חברון, כשבפגישה משתתף גם נציג ההנהלה של ישיבת חברון, הושגה הסכמה שבשתיקה על דחיית הבאת התקנות לאישור הכנסת ובמקביל להקמת ועדה מיוחדת שתפעל להשגת הסכמה רחבה בסוגייה. ל'כיכר השבת' נודע כי הרב יוסף שוינגר הוא זה שתיווך בין הצדדים, עד להגעה למתווה המדובר.

מתברר כי ראשי הישיבות הצליחו להוביל מהלך לפיו כל השינויים ייעשו בהידברות ובשיתוף פעולה מתוך תקווה שיצליחו להגיע בסופו של יום להסכמה בין כלל מרכיבי סיעת יהדות התורה יחד עם מנהלי המוסדות.

לצורך כך, כאמור, תוקם הוועדה שתדון בנושא התקנות ובמקביל לכך יקפיאו מתוך אותה הסכמה את קידום התקנות בוועדת החינוך של הכנסת עד אחרי המסקנות של הוועדה המשותפת שתוקם.

לדברי גורמים פוליטיים בסופו של יום מדובר בכך שנפלה ההבנה במשרד הבריאות שלא ניתן לכפות את התקנות על ראשי הישיבות ומנהלי המוסדות אלא לעשות הכל מתוך הסכמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר