קיבל חיזוק

הרופאים תקפו, הגרי"ש חיזק: "מוות מוחי הוא רצח"

סגן שר הבריאות ח"כ ליצמן, התקבל במעונו של הגרי"ש אלישיב שליט"א בירושלים, לשיחה מיוחדת. בשיחתו סיפר ליצמן על הביקורת שספג בנושא קביעת מוות מוחי. הגרי"ש שליט"א שיבח אותו על עמידתו הנחרצת בעד ההלכה: "נפסק להלכה שאין לעשות כל פעולה לאדם גוסס והרי זה שופך דמים" (חרדים)

יוסי הר-מור | כיכר השבת |

סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, התקבל במעונו של הגאון רבי יוסף שלום אלישיב שליט"א בירושלים, לשיחה מיוחדת בנושאים שונים בתחומי הלכה ורפואה, הקשורים להרב ליצמן בתוקף תפקידו כסגן שר הבריאות.

במהלך השיחה הועלה נושא קביעת מוות מוחי נשימתי, שעלה לסדר היום באחרונה. כזכור הודיע הרב ליצמן במכתב מיוחד מטעם משרד הבריאות שיש לאפשר קביעת מוות לאחר הפסקת פעילות הלב במקרים בהם בני המשפחה דורשים זאת, כפי שנפסק להלכה ובהתאם למה שנקבע בחוק.

בשיחתו הסביר הרב ליצמן לגרי"ש שליט"א את העובדה שמבקריו אינם רואים בעין יפה את דעתו על אף שהחוק מאפשר זאת. הגרי"ש שליט"א שיבח אותו על עמידתו הנחרצת בעד ההלכה וחיזק את רוחו מול ההתקפות הרבות שהיו מנת חלקו בימים אלו. "זהו קידוש ד' וידוע מה שנפסק להלכה שאין לעשות כל פעולה לאדם גוסס והרי זה שופך דמים" אמר הגרי"ש אלישיב שליט"א.

הגרי"ש אלישיב שליט"א התעניין אצל סגן השר בפרטי המקרה המצער בה נפטרה ל"ע ביום שישי האחרון הילדה תמר כהנוביץ ע"ה מרחובות, שאושפזה בביה"ח שניידר והרופאים ביקשו לנתקה מהמכשירים הרפואיים לאחר שהוגדרה כמתה במוות מוחי. כידוע נחלץ הרב ליצמן לעמדת המשפחה שלא לנתקה חלילה, בהתאם להוראת הגרי"ש שליט"א כפי שנפסק ההלכה שקביעת מוות מתאפשרת רק לאחר הפסקת פעילות הלב.

סגן השר פירט שהילדה ע"ה המשיכה לחיות כשבועיים אחרי שהרופאים הכריזו עליה מוות מוחי רח"ל. כן הסביר שבזכותה יהיה סדר בעניין החשוב של קביעת מוות, שכן המקרה המיוחד העלה את הנושא לסדר היום הציבורי.

בשיחה המיוחדת בה נכח חתנו הגאון רבי עזריאל אויערבך שליט"א, הועלה גם ענין מתנדבי ההצלה החרדיים וההתנכלות מצד מד"א לארגון "איחוד הצלה". הרב ליצמן אמר שבימים אלו הוא מגבש הסכם כללי שיעשה סדר בנושא זה ובכללן הדברים הצריכים תיקון וזהירות מיוחדת בתחומי שמירת שבת קודש ויתר עניני ההלכה.

בסיום בירך הגרי"ש שליט"א את סגן שר הבריאות בברכה והצלחה בהמשך פעילותו הרבה בכל הנושאים החשובים בתפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר