מאבק חדש

החילונים נלחמים על רמות: "השכונה הולכת ומתחרדת"

בשכונת רמות הירושלמית, שעד עתה שילבה בין תושבים חרדים וחילונים, ניטשת מלחמה לקראת מכרז שצפוי לפרסם מנהל מקרקעי ישראל לבניית מאות יחידות דיור. החרדים רוצים לזכות במכרז, וכך ולבטל בניית מרכז ספורט ענק שצפוי לחלל שבת. כל הפרטים (חדשות, חרדים)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

על רקע המתיחות בין החרדים לחילונים בירושלים, קורם בשבועות האחרונים מוקד סכסוך חדש עור וגידים. מדובר בשכונת רמות שבצפון העיר, שעד עתה שילבה בין תושבים חרדים וחילונים והחיים במקום היו רגועים יחסית.

אלא שהאווירה השלווה משהו הפכה לעכורה בתקופה האחרונה. הסיבה: מנהל מקרקעי ישראל צפוי לפרסם מכרז להקמת 320 יחידות דיור בשכונה הירושלמית, והחילונים חוששים כי באמצעותם מתכוונים החרדים "להשתלט על השכונה".

החילונים, שמתכננים כבר זמן רב להקים מרכז ספורט ונופש במקום שיהיה פתוח גם בשבתות וחגים, חוששים שעם התחרדות השכונה התוכנית שלהם תרד לטמיון.

עיתון "הארץ" שמדווח הבוקר על הפרשה מציין כי נכון להיום, כ-40% מתושבי השכונה הם חרדים. בתחילה המכרז היה אמור לכלול 720 יחידות דיור, כולל מרכז הספורט. החלטת המנהל לפצל את המכרז, כך חוששים החילונים, תאפשר השתלטות מהירה יותר מצד החרדים.

החילונים רואים במאבקם מלחמת קודש של ממש. הם מציינים כי "זהו הצ'אנס האחרון להציל את שכונות צפון העיר מהתחרדות".

ומה אומרים בצד החרדי? עו"ד מוטי קרויזר טוען כי במידה ויצליחו לזכות במכרז, תוכניות בניית מרכז הספורט ישתנו. "מהניסיון שלי", הוא אומר, "כל עוד תוכנית לא מבוצעת היא נתונה לשינויים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר