הקרב על הרב

רבנות ירושלים: ראש העיר ברקת מאיים לעתור לבג"ץ

הבג"ץ בדרך: אחרי שכשל גם בכינוס השישי של ´ועדת החמישה´, ולא הצליח לקבל רוב ´ציוני דתי´ בוועדה, נטש ראש העיר ניר ברקת את הישיבה בהפגנתיות. במכתב ששלח אמש ברקת ליועה"מ מזוז - באמצעות עו"ד חביליו, הוא מאיים לעתור לבג"ץ בטענה כי "טענותיו לא נשמעו". משרד הדתות: "טענותיו תמוהות" (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
ברקת מול מרגי (פלאש 90)

וזה כבר ההמשך הטבעי והצפוי: בעקבות הפסדו אמש ב'וועדת החמישה', שלח ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, באמצעות היועץ המשפטי לעירייה עו"ד יוסי חביליו, מכתב תקיף כנגד ההחלטה, ובו הוא מאיים לעתור לבג"ץ.

במכתבו מתלונן ברקת, כי שר הדתות יעקב מרגי, ביצע שלשום 'מחטף' ב'וועדת החמישה', בניסיון להשלים את מינויים של שני הרבנים הראשיים לירושלים האשכנזי והספרדי, וכי טענותיו בדבר הצורך לאייש לפחות משרת רב אחד ברב 'ציוני דתי' – לא נשמעו.

עיקר המחלוקת נוגע כרגע, לאופן בחירתם של 24 נציגי בתי הכנסת בגוף הבוחר, המהווים כ-50% מתוך סך של 48 חברי הגוף הבוחר, ושיהיו אלו שיכריעו בקולותיהם את תוצאת החלטת הגוף כולו.

כידוע, מהווה הציבור החרדי רוב בין בתי הכנסת בעיר, ומשכך, באופן טבעי אמורים נציגי בתי כנסת להעניק רוב טבעי לציבור החרדי בקרב נציגי בתי הכנסת, מה שכאמור יטה את הכף בקרב הגוף הבוחר כולו.

אלא שראש העיר ברקת, המבקש למנות לעיר לפחות רב ראשי אחד מקרב הציבור ה'ציוני דתי', מבקש לקבוע, כי "נציגי בתי הכנסת' ישקפו את הרכב האוכלוסייה בירושלים, קביעה שתעקר מהשפעה את בתי הכנסת.

כזכור, זוהי הפעם השנייה בה נבחר הגוף הבוחר בעיר, לאחר שבפעם הקודמת החליט השר מרגי "לפנים משורת הדין", לכנס פעם נוספת את 'וועדת החמישה', לאחר שראש העיר ברקת התנגד לתוצאה וטען כי אינה תקינה, ובצל עתירה לבג"ץ שהגיש עוה"ד ד"ר אביעד הכהן, בשם ארגון 'נאמני תורה ועבודה', יונתן בן הראש, שמואל שטח וחברת מועצת העיר ירושלים הגב´ רחל עזריה, כנגד הרכבו של הגוף הבוחר, ובעיקר כנגד שורת ליקויים שלטענת העותרים בוצעו באופן בחירותו.

"לא למותר להזכיר, כי אוכלוסיית ירושלים היהודית מחולקת, באופן גס, לכשליש חרדים, ולשני שליש ציבור חילוני, מסורתי וציוני-דתי שגם לו, למותר לומר, עניין רב בבחירת רב עיר שאמור לשרת ולייצג את הציבור כולו", כתבו אז העותרים, בעתירה שנדחתה, בין היתר בעקבות הודעת שר הדתות מרגי, על כינוס חוזר של הוועדה.

את הסברא התומכת בבחירת הרכב בתי הכנסת על פי הרכב האוכלוסייה – ולא על פי הרכב בתי בכנסת, נימקו אז עוה"ד הכהן: "אנו סבורים שראוי כי ביטוי לכך יינתן גם באסיפה הבוחרת את רבני העיר, שאמורה לייצג ולשקף את הרכב האוכלוסייה בעיר, וכי לא תחזור על עצמה תמונת העבר שבה האסיפה הבוחרת הורכבה בדרך לא שוויונית, שלא היה בה ייצוג ראוי לאוכלוסיית העיר ירושלים".

מאידך, במשרד הדתות דחו אמש את כל טענותיו של ברקת, תוך שהם מגדירים אותן כ'תמוהות'. "לישיבת הוועדה הנוכחית, קדמו לא פחות משש ישיבות קודמות", אמרו במשרד הדתות, "איך ברקת יכול לטעון ברצינות שטענותיו לא נשמעו".

כך או כך, הצהרות מקורבי השר בדבר הכוונה לערוך את הבחירות לרבנות ירושלים בתוך כחודש וחצי, נראות בשלב זה כלא ריאליות. שהרי העתירות לבג"ץ כבר בדרך, ומשם קצרה הדרך לדיונים שיארכו שנים.

"רישמו לפניכם, בשנים הקרובות לא יהיו בחירות" אמר ל'כיכר השבת' אחד מהאנשים הבכירים העוסקים בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר