בניגוד לטענות 'נשות הכותל'

מרן הגר"ע יוסף אסר שאישה תקרא את המגילה לגברים

בראש חודש אדר תשע"ב, כתב מרן הגר"ע יוסף זצ"ל מכתב מיוחד בו אסר שאישה תקרא את המגילה לגברים - בניגוד לטענות 'נשות הכותל' • 'כיכר השבת' חושף את המכתב (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מאיר אלפסי)

לאחר חשיפת "כיכר השבת" על דבריו הקשים של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל כנגד "נשות הכותל" שאמר כי יש להקיע ולזרוק אותם, היו מי שביקשו לטעון כי למרות דבריו הקשים, בפסק ההלכה מרן כביכול תמך בהן לאחר שהתיר לנשים לקרוא במגילה ולהוציא ידי חובה גם גברים. יצוין כי נשות הכותל השתמשו בזה כחלק מהטענות בעתירה לבג"ץ.

אלא שכעת חושף "כיכר השבת" חושף מכתב של מרן הגר"ע יוסף המדבר על הפסק הספציפי הזה בנושא קריאת המגילה.

את המכתב כתב פוסק הדור לתושבי שוהם, וזאת לאחר שהתברר לו כי אנשים מהקהילה קמו והחליטו לארגן מניין בו גבר יעלה שליח ציבור ובהמשך האישה תחליף אותו בקריאת המגילה.

"הכל נעשה בטענה שנסמכים על פסקי ועל ספרי", כתב מרן זצ"ל לבני הקהילה בשוהם: "לכן, הנני להודיע דעת תורה, כי אין ראוי לעשות כן, וכל ההיתר שאשה תקרא את המגילה להוציא את הרבים ידי חובה הוא רק לנשים, או במקום שאין שם איש אשר יוכל להוציא את הרבים ידי חובתם, שזהו שעת הדחק, ואין זו חסידות, אלא שכך צריך לנהוג על פי ההלכה, וכן מנהג היראים מאז ומתמיד".

"ושומע לנו ישכון בטח", סיים מרן את מכתבו, שנכתב בראש חודש אדר תשע"ב.

כזכור, אמש נחשפו ב"כיכר השבת" דבריו הקשים של מרן הגר"ע יוסף נגד נשות הכותל, כשבין היתר אמר עליהם בשנת תש"ע: "אלה, שהן הטיפשות האלה שבאות אל הכותל המערבי.. נשים.. עושים. לובשים טלית ובאים מתפללים, זה לא, זה חרפה, זה לא מצוה. אלה שוטים אלה. בשביל להראות שיוויון, שכמו איש - כמו אשה. הם לא מתכוונים לשם שמים, לשם מצוה. צריך להוקיע אותם, לזרוק אותם. מתחכמות על רבותינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר