החל הליך הבחירה הרשמי

מועמדה של ש"ס לרבנות ראשון לציון: הגאון רבי זמיר כהן

החל הליך בחירת רבנים ספרדים לערים ראשון לציון ורחובות, ול"כיכר השבת" נודע כי המועמד אותו מבקשת ש"ס למנות לתפקיד רבה של ראשל"צ הוא הגר"ז כהן. ברחובות - הגר"ד בן משה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי זמיר כהן עם נשיא מועצת חכמי התורה וראש הישיבה חכם שלום כהן (צילום: הידברות)

פרסום ראשון: במשרד הדתות החלו בהליך לבחירת רבני ערים ספרדים לראשון לציון ורחובות. ל"כיכר השבת" נודע, כי ש"ס תבקש למנות לרבה של ראשון לציון את הגאון רבי זמיר כהן.

אמש (רביעי) פנה המשרד לשירותי דת אל הרבנים הראשיים ואל ראש עיריית ראשון לציון בבקשה למנות ועדת בחירות על מנת להתחיל בהליך בחירת רב ספרדי לעיר, בה כידוע מכהן הגאון רבי יוסף וולפא כרב האשכנזי במשך שנים רבות ועל פי התקנות כהונתו נמשכת ללא הגבלה.

שמות המועמדים לתפקיד עדיין אינם ברורים, אולם מי ששמו כבר פורסם כמי שמעוניין בתפקיד הוא הרב שלמה לוי שזוכה לתמיכת הבית היהודי ומוכר כמי שהתמודד בעבר לתפקיד חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, ויתכן אף שיזכה בעתיד לתמיכת ראש העיר דב צור.

אם נוסף של אדם הרואה את עצמו כמועמד לתפקיד הוא סגן ראש העיר אריה כהן, אולם לאור התפתחויות שהיו בעניינו והחקירה במשטרה, נראה כי לבסוף הוא לא יציג את מועמדותו לתפקיד בכיר זה.

אריה דרעי והרב אריה כהן

כאמור, ל"כיכר השבת" נודע כי השם הבולט שמוזכר בהתמודדות הוא הגאון רבי זמיר כהן, אשר בש"ס רואים בו מועמד ראוי שיכול לתת מענה לאופייה של העיר ראשון לציון המורכבת ברובה מאוכלוסייה שאיננה דתית וכן בשל נאמנותו לגדולי ישראל.

עם זאת, באם יסרב הרב כהן להציג את מועמדותו אזי יתכן והרב שמואל טולידנו, המשמש היום כרב שכונה בעיר ומחובר עמוקות לקהילה החרדית בעיר עליה הוא נמנה, יגיש את מועמדותו לתפקיד הנכסף. הרב טולידנו אף מקושר לבתי גדולי ישראל בבני ברק ויתכן שתנועת ש"ס תצטרף אף היא לתמיכה בו - בהתאם לסיכוייו.

ממנים גוף בוחר לבחירת רב לראשל"צ (סריקה)

יצוין, כי מה שהביא לקידום ההליך בעיר ראשון לציון היא עתירה שהגיש תושב העיר לבית המשפט העליון בה הוא דורש לערוך בחירות לרב ספרדי לעיר, הליך שהתעכב זמן רב בשל גרירת רגליים של המשרד לשירותי דת שככל הנראה לא הגיע להסכמה עם ראש העיר על זהות המועמד. את העתירה הגיש בשמו עו"ד אביעד הכהן, וכאמור לאחר דרישת בג"ץ החל המשרד בהליכים.

בעיר רחובות גם כן נמצא משרד הדתות במגעים מתקדמים לקראת הקמתה של ועדת בחירות שתביא לבחירת רב ספרדי לעיר, וזאת למרות מחאת חלק מתושבי העיר שלא מעוניינים במינוי רב נוסף.

הרב גדעון בן משה והגר"ד יוסף לפני כשבועיים

כך או כך, המועמד המוביל לתפקיד הוא הגאון רבי גדעון בן משה. עם זאת, בקרב תושביה החילונים של העיר רחובות נרשמה בעבר התנגדות רבה למהלך, ואף קמה מחאה קולנית נגד בחירת שני רבנים לעיר.

כמו כן, הקהילות התימניות בעיר מעוניינות אף הן ברב משלהם ומתנגדות למהלך שיוביל לבחירת הגאון רבי גדעון בן משה, לאחר שלטענתם אנשיהם מונים אחוז נכבד מהעיר ולכן הרב השני צריך לדבריהם להיות יוצא תימן.

יצוין, כי בעיר מכהנים שני רבני שכונות תימניים, וגורמים בש"ס אומרים כי אין כל הצדקה שגם רבני השכונות וגם רב העיר יהיה תימני. לדבריהם, "תפקיד רבני השכונות נועד בדיוק למטרה הזאת - לאפשר ייצוג לתתי העדות בעיר".

עוד אומרים בש"ס כי "הגאון רבי גדעון בן משה נתמך כבר לפני שנים רבות על ידי מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל ואין כל סיבה להסיר ממנו את התמיכה". ביטוי לכך ניתן בדבריו של חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף בבית הכנסת 'היזדים' במסגרת שיעורו השבועי של הראשון לציון הגר"י יוסף, שהודיע כי המועמד היחיד שנתמך על ידי מרן זצ"ל הוא הגאון רבי גדעון בן משה.

יצוין, כי גם מפלגת הבית היהודי בעיר שהיו"ר שלה אמיתי כהן נמנה על יוצאי תימן, מתנגדת למהלך הכתרת הרב, אולם לאור תמיכתו של ראש העיר רחמים מלול נראה כי המהלך יצא בסופו של דבר אל הפועל.

עוד מסתמן, כי כאשר יתקיימו בחירות לרב ספרדי ברחובות, ייערכו גם בחירות למשבצת הרב האשכנזי, שכן רב העיר הגאון רבי שמחה הכהן קוק הביע רצונו לפרוש לטובת אחיינו, ראש בית ההוראה הכללי בירושלים הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, בנו של רב העיר הקודם, הזוכה לתמיכת מרן הראשל״צ הגר״י יוסף, המפלגות החרדיות וראש העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר