היש לא נורמאלים גם בחברה החרדית?

מחר ייפתח בירושלים הכינוס הבינלאומי הראשון מאז ומעולם של 300 פסיכולוגים ואנשי בריאות הנפש, כולם דתיים וחרדיים, שיעסקו בגלוי בשאלה הזאת ודומותיה

איטל קציר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

דיון פומבי נדיר בחברה הדתית-חרדית על בעיות הנפש, מתחיל מחר בבוקר בירושלים.

למרות הסטריאוטיפים אודות בעיות נפשיות בחברה הדתית-חרדית, יתכנסו מחר ומחרתיים ב"מכללה ירושלים" ביוזמת 'את"ם נפש ישראל' כ-300 מטפלים דתיים מכל העולם 'לדבר על זה'.

מדובר באירוע חריג בפומביותו על רקע הנטיות החברתיות לטאטא מתחת לשטיח ולהסתיר בעיות נפשיות. מנהלת המכללה פרופ' דבורה רוזנווסר מדגישה ש"על מנת לשמור על שמם ולעיתים על שלמות המשפחה אנשים חוששים מלקבל טיפול לבעיותיהם, רק דור חדש של מטפלים יראי שמיים ואסכולה טיפולית היונקת ממורשת ישראל ירככו את החששות ויאפשרו לאנשים טובים לקבל טיפול לבעיותיהם".

על רקע הסערה סביב פרשת "האם המרעיבה", תרצה מחר בבוקר ד"ר ג'ודי גדליה, מנהלת היחידה לנוירו-פסיכולוגיה במרכז הרפואי שערי צדק ויו"ר את"ם נפש ישראל אודות "תסמונת מינכהאוזן באמצעות שליח - מקרה מבחן – לא המקרה הזה!" במטרה לייעץ למטפלים כיצד לזהות את התופעה בשלב מוקדם עוד בטרם יפגע הילד.

בשעות אחר הצהריים יתקיים מושב בהנחיית גב' צילקה קרויזר מדריכה צוותי חינוך במסגרות למתבגרים ומרכזת תוכניות לנוער חרדי נושר בעיריית ירושלים, בנושא: "נערות חרדיות במצוקה: איתור, היקף, טיפול ומענים" שיסקור תוכניות ופתרונות לטיפול בנערה מתבגרת ובמקביל תנחה גב' לאה אברמוביץ, רכזת מלב"ב (מרכז לטיפול בקשיש בקהילה) ויו"ר את"ם - נפש ישראל, מושב "לקראת זיקנה" שיעסוק באתגרים העומדים בפני המטפלים ובפני הקשישים לקראת הפרישה, ובהשפעת אריכות הימים על דור הביניים. שי אורים, מנהל הוסטל שמציע פתרונות לצעירים בסיכון נפגעי עבירות משפחתיות בתוך הקהילה החרדית והדתית ירצה בשאלה מה צריך לעשות על מנת לאפשר לנפגעי הפגיעות המשפחתיות להמשיך ולהרגיש שייכות לחברה ולמשפחה.

מחרתיים בבוקר ירצה ד"ר דניאל גוטליב, מנהל מכון שינוי לגבי תופעת האלימות במשפחה הדתית והחרדית תוך התמקדות בהבנת מקורות התופעה, כלים לאבחנה ראשונית של התופעה, חובת הדיווח, התמודדות ברמה הקהילתית וכוונים טיפוליים. זאת על רקע, אירועי האלימות הקשים והמתוקשרים שאירעו לאחרונה ושאינם פוסחים על הציבור הדתי והחרדי שלעתים אינו ערוך לזהות את התופעה.

הכנס מתקיים ביוזמת 'את"ם נפש ישראל' עמותה שמאגדת מטפלים שומרי מצוות מהארץ ומהעולם ובשיתוף המכון להכשרת מטפלים בהבעה ויצירה במכללה ירושלים על מנת להפגיש בין המטפלים שעובדים במקצוע לדור הבא של המטפלים שרוכשים כעת את השכלתם המקצועית במכללה ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר