סערת מינוי מנכ"ל בתי הדין

הדיינים מבהירים: לא התכוונו לפגוע ברב הראשי הגר"ד לאו

דיינים בכירים שבירכו את הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף על מינוי הגאון רבי דוד מלכה למנכ"ל בתי הדין, מהלך שהרה"ר הגר"ד לאו מתנגד לו בתוקף, שיגרו אליו מכתב הבהרה • פרסום ראשון (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אברג'ל והרב לאו (צילום: פלאש 90)

סערת מינוי מנכ"ל בתי הדין: מספר דיינים שיגרו לאחרונה מכתב הבהרה לרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, בו הם מדגישים כי לא התכוונו לפגוע בכבודו במכתב קודם שלהם.

עוד בנושא >>

כזכור, שעות לאחר הפרסום על החלטת השר דוד אזולאי למנות את הרב דוד מלכה לתפקיד מנכ"ל בתי הדין, שיגר הגר"ד לאו מכתב חריג וחריף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בו הוא ביקש לבטל את המינוי משום שלשיטתו מדובר במחטף, שכן בעוד מספר חודשים הוא נכנס לתפקיד נשיא בית הדין והיה צריך להתייעץ איתו קודם המינוי.

לאחר פניית הרב לאו, נחשף כזכור ב"כיכר השבת" מכתבם של דיינים בכירים לראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, שעמד מאחורי המינוי, בו הם מברכים אותו על המהלך ומעבירים לכאורה מסר כי הם תומכים בו במאבק על מינוי המנכ"ל.

אך ל"כיכר השבת" כאמור נודע, כי בימים האחרונים שיגרו חלק מהדיינים מכתב נוסף לגר"ד לאו, בו הם מבהירים כי במכתבם הקודם לא הייתה כוונה לפגוע בו אלא רק לברך על עצם המינוי.

וכך כתב אתמול (ראשון) ראב"ד ירושלים הגאון רבי אליהו אברג'ל במכתב ששיגר אתמול לרב הראשי: "אני החתום מטה מצהיר בזה שלא עלה על דעתי לפגוע ח"ו במו"ר הגאון הרב דוד לאו שליט"א הרב הראשי לישראל, ולא ידעתי מה היא דעתו בנדון זה".

במכתב נוסף שהגיע לידי "כיכר השבת", כותב אב"ד אשדוד ויו"ר נציגות הדיינים הגאון רבי משה אמסלם: "הובא לידיעתי כי מכתב ברכה ששלחתי אל כבוד הראשון לציון ונשיא ביה"ד הגדול שליט"א אשר כותרתו 'מכתב ברכה למשמר הנכנס ולמשמר היוצא בהנהלת בתי הדין', פורסם ופורש שלא כדין על ידי מאן דהוא כפגיעה במעלת כת"ר שליט"א". עוד מוסיף הרב אמסלם במכתבו: "אבקש להביע בפני מעלת כת"ר את כאבי ואת מורת רוחי כי רבה נוכח הנסיבות והפרשנות הנ"ל ולהבהיר חד משמעית כי לא עלתה על דעתינו כלל ועיקר".

גם ראב"ד תל אביב הגאון רבי זבדיה כהן הבהיר: "אבקש בשורות אלו להבהיר באופן חד משמעי כי במכתב הברכה עליו חתמתי ביום ה׳ באדר לא הייתה שום כוונה לפגוע בכבוד תורתו כלל ועיקר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר