"תתחשב ברגשותיה של האישה"

הגר"י עדס כתב: "נתניהו, תצטרך לענות בפני כיסא הכבוד"

ראש ישיבת קול יעקב הגר"י עדס במכתב חריג לראש הממשלה, לגבי הסדרת מעמדן הצבאי של שתי בנות המגדירות עצמן דתיות: "כבודו אינו צעיר, ובבוא היום יהא צורך לענות...", מזהיר הרב (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יהודה עדס וראש הממשלה נתניהו (צילומים: הדס פרוש, פלאש 90 / לע"מ)

שתי בנות המגדירות עצמן דתיות, ושבקשתן במשך זמן רב לקבלת פטור משירות צבאי לא נענות, הובילו אתמול (שלישי) את ראש ישיבת קול יעקב הגאון רבי יהודה עדס, לפנות במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא מזהיר אותו מהיום שאחר פטירתו.

ארגון "צעקת הנערה", המזוהה עם הגורמים המיליטנטיים בציבור החרדי-ספרדי ועם חוגי 'העדה החרדית' החל לאחרונה בהחתמת עצומה פומבית לשחרור הנערות מחובת השירות בצה"ל ומהעונש על ההשתמטות מכך.

בין השאר החלו עסקנים אלו בהחתמת רבנים בענין זה, כשראשון החותמים הוא כאמור הגר"י עדס, שבחר בפנייה ישירה לראש הממשלה נתניהו.

"כבוד ראש הממשלה", פותח ראש ישיבת קול יעקב. "אינני צעיר, וגם כבודו אינו צעיר, ובבוא היום יהא צורך לענות בפני כיסא הכבוד איך יתכן לראות אישה שהדבר נוגע לנפשה ולא להתחשב ברגשותיה, כאשר יש בידך לעזור".

הפנייה של הרב עדס לראש הממשלה (סריקה)

הרב עדס מסיים וכותב: "בתקווה עמוקה שתזכה בזכות זו להתחשב ברגש של אישה כאובה".

באורח נדיר ביותר, למכתב צורפה חתימת בד"ץ 'העדה החרדית', גוף שכידוע אינו מכיר במדינת ישראל ובגורמי השלטון בה, ומטעמם נכתב: "גם הבד"ץ מצטרפים לקריאה", לצד חותמת הבד"ץ המפורסמת.

יצוין, כי טרם אומתה לחלוטין חתימה זו של הבד"ץ, שאף לא ברור אם היא מתייחסת לפנייה של הגר"י עדס לנתניהו או לעצומה הציבורית הכללית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר