סערת חוק הגיור והרפורמים

חבר המועצת במתקפה נגד משה ניסים: "אתה חומץ בן יין"

במהלך ניחום אבלים אצל האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא תקף חבר המועצת, הגאון רבי דוד יוסף, את השר לשעבר משה ניסים על חוק הגיור שהוא מקדם לטובת הרפורמים ואמר שהוא חומץ בן יין (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה ניסים והגר"ד יוסף (צילום: הדס פרוש ודוד כהן - פלאש 90)

בעל ה'הלכה ברורה' וחבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, יצא במתקפה חריפה נגד השר לשעבר משה ניסים, הצפוי להגיש בימים הקרובים את 'המלצות הגיור', הכוללים בין היתר חוק שצפוי לאשר את הגיורים הרפורמים.

הגר"ד יוסף ניחם את האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא, היושב שבעה על פטירת אחותו, הרבנית אסתר אדרעי ע"ה. במהלך ניחום האבלים תקף הגר"ד את משה ניסים.

השיחה החלה כאשר הגר"ד פנה לרבי ברוך, ואמר: "אני מסתכל על הרב היום, ככל שהזמן עובר ומסתכלים על הרב, רואים את הבבא סאלי. אני מתרגש".

רבי ברוך השיב: "וכי מי אני?!", ובתגובה הגר"ד החל לדבר בשבח בנים ההולכים בדרכי אביהם: "אני לא מסכים. יעקב אבינו מבקש מיוסף שלא יקבור אותו במצרים, מה יוסף עונה: אנוכי אעשה כדבריך. אחד המפרשים שם מסביר, שהכוונה שיוסף אומר גם אני לא אקבר במצרים. מה הקשר? אלא יוסף אומר לאביו, כמוני כמוך, אם אתה קדוש ולא יכול להיות במצריים, אז גם אני כך".

הכותרת ב"כיכר השבת", השבוע

בהמשך הביא חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס דוגמה למי שלא הולך בדרכי אבותיו: "אם חס ושלום יש בן, כמו אני לא רוצה, הרב ניסים, הבן שלו עכשיו ראש הוועדה על הגיורים, והוא אמר: שצריך להכיר ברפורמים בחוץ לארץ. זה חומץ בן יין. אז הוא אומר 'אבא שלי...' אז מה 'אבא שלי'? אתה חומץ בן יין".

בשלב זה השיחה נסובה סביב בחירת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל לתפקיד הראשון לציון בשנת התשל"ג, כאשר גבר על הגר"י ניסים ב-13 קולות. "האשכנזים באו למו"ר אבי שיתמודד בגלל הבעיה של הממזרים של הרב גורן, אבא התלבט מאוד, ואז הגיעו אליו אנשים והסבירו לו שאין לו שום סיכוי בגוף הבוחר. הוא הלך לבבא סאלי והוא אמר לו בביטחון גמור, 'תתמודד ותנצח'".

רבי ברוך: "הייתי שם...".

הרב דוד: "כולם צחקו, היו בטוחים שסתם הוא מברך אותו. זה היה נגדל כל המפלגות, נגד כולם...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר